פורסייט פיתחה פיתרון V2X משלים למערכת ה-ADAS שלה

12 פברואר, 2018

מערכת Eye-Net מתבססת על הסמארטפון של הנהג והולך הרגל ומאפשרת לספק התרעות מבעוד מועד על סכנות בכביש שאינן נמצאות בשדה הראייה הישיר של הנהג, ואינן נקלטות בחיישני המצלמה של מערכת הבטיחות

חברת פורסייט (ForeSight) מנס ציונה פיתחה מערכת בטיחות חדשה המתבססת על טכנולוגיית V2X, המאפשרת להעביר מידע בזמן אמת באמצעות תקשורת סלולארית בין כלי רכב ובין כלי רכב להולכי רגל. החברה הודיעה כי כבר ביצעה סדרה של ניסויים מוצלחים בגרסת הבטא של המערכת החדשה, הקרויה Eye-Net, וכי היא צפויה להשיק גרסת אלפא של המערכת כבר ברבעון הקרוב. בכך תהיה פורסייט אחת החברות היחידות בעולם הרכב שמציעות פיתרון בטיחות משולב, הכולל גם חיישני מצלמות וגם תקשורת V2X.

טכנולוגיית V2X – Vehicles-to-Everything מאפשרת תקשורת אלחוטית בין כלי רכב לכלי רכב אחרים ובין כלי רכב לבין הולכי רגל ותשתיות דרך שונות. היא מיועדת לסייע במניעת תאונות באמצעות אספקת מידע קריטי בזמן אמת, המשלים מידע שמתקבל מחיישני הרכב האחרים, בפרט במצבים בהם אין קו ראייה ישיר, במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים, ולכן נחשבת לטכנולוגיה מרכזית במניעת תאונות.

ה-Eye-Net של פורסייט נועדה לספק שכבה משלימה למערכת ה-Eyes-On של החברה, המורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ומספקות יכולת ראייה סטריאוסקופית (תלת-מימדית). המערכת החדשה מאפשרת, באמצעות תקשורת בין כלי רכב והולכי רגל, לספק למערכת למניעת תאונות מידע מבעוד מועד על התנגשות פוטנציאלית כאשר אין קו ראייה ישיר, למשל לקראת פנייה חדה, במצבים שבהם חיישני המצלמות אינם מסוגלים להבחין בסכנה. ה-Eye-Net של פורסייט מתבססת על התקשורת הסלולארית של הטלפון החכם, ועל כן אינה מצריכה התקנה של חומרה נוספת.

להשתמש בסמרטפון כדי להגביר את הבטיחות בכבישים

על פי ההערכות, כדי להגביר את רמת הבטיחות של מערכות ה-ADAS הקיימות, המתבססות על מערכות חישה כגון מצלמות, מכ"מים או לידאר, יש צורך לעשות שימוש משלים בטכנולוגיית V2X. טכנולוגיית ה-V2X צפויה גם להוות מרכיב משמעותי במערכות השליטה של רכבים אוטונומיים, הן כדי להגביר את הבטיחות והן כדי לשפר את יעילות הנסיעה. תעשיית מערכות הבטיחות לכלי רכב מתחלקת באופן כללי לחברות המפתחות טכנולוגיות חישה המבוססות על חיישנים כגון מצלמות, מכ"מים או לידאר, כגון מוביאליי ואינוביז הישראליות, וחברות המפתחות פלטפורמות V2X כגון אוטוטוקס או נקסאר הישראליות. הפיתוח החדש של פורסייט מלמד כי החברה מעוניינת להציע פיתרון בטיחות משולב לכלי רכב, הכולל גם מערכת בטיחות מבוססת מצלמות וגם מערכת משלימה המתבססת על V2X.

פורסייט הודיעה כי כבר ביצעה למעלה מ-15 הדגמות מוצלחות בגרסת הבטא של המערכת החדשה, אשר במהלכן הציגה המערכת יכולות גילוי מוקדם ומניעת התנגשות בתרחיש בו שני כלי רכב נעים אחד לכיוון השני בזווית של 90 מעלות, ללא קשר עין ישיר ביניהם, וכן בתרחיש נוסף של מניעת תאונה בין כלי רכב להולך רגל המתפרץ לכביש. בפורסייט ציינו כי בכל ההדגמות הצליחה המערכת להתריע בזמן אמת על הסכנה באופן שאיפשר לכל המשתמשים לבלום בזמן ובבטחה. בפורסייט מעריכים כי החברה תשלים את פיתוח גרסת האלפא של המערכת עד סוף הרבעון הראשון של 2018 ומתכננת לערוך ניסוי רב משתתפים ראשון מסוגו בו צפויים להשתמש במערכת עשרות רכבים בו זמנית, באופן שיאפשר להוכיח את יעילותה במגוון תרחישים בזמן אמת.

חיים סיבוני, מנכ"ל חברת פורסייט, ציין המטרה של החברה היא להשתמש במכשירי הטלפון הסלולריים, הנמצאים כיום ברשותם של כל אדם וכל נהג, על מנת להגביר את הבטיחות בדרכים. "המערכת שלנו, המותאמת לשימוש במכשירים ניידים מבוססי מערכות הפעלה אנדרואיד ו-iOS, הציגה תוצאות מרשימות ובכוונותנו להמשיך את תהליך הפיתוח ולבצע פיילוט עירוני גדול בהמשך. המערכת מיועדת להטמעה, שילוב ושיתוף פעולה עם ספקי הטכנולוגיה הגדולים, מפעילי הרשתות הסלולריות וכן יצרני המכשירים, על מנת להשיג חשיפה רחבה של טכנולוגיה מצילת חיים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי