נובה שברה ב-2017 את שיא המכירות שנה חמישית ברציפות

14 פברואר, 2018

הכנסות החברה צמחו ב-35% ל-222 מיליון דולר. שוק הזיכרונות תרם כ-40% למכירות החברה. בבית ההשקעות נידהאם צופים כי גם ב-2018 תשבור החברה שיא מכירות

השגשוג האדיה בשוק השבבים העולמי, שהגיע בשנת 2017 להיקף שיא של מעל 400 מיליארד, דחף גם את ההכנסות של חברת נובה (Nova) לשיאים חדשים. החברה מרחובות, המייצרת מכשירי בדיקה לתעשיית השבבים, דיווחה אתמול על הכנסות שיא ברבעון הרביעי ובשנת 2017 כולה. הגידול בהכנסות החברה נבעו במידה רבה מהעלייה החדה בביקושים בשוק הזיכרונ, אלא גם מצמיחה של תחומים חדשים כגון רכב אוטונומי, אינטרנט של הדברים וכריית מטבעות דיגיטליים, תחומים שמצריכים כוח מחשוב עוצמתי.

נובה רשמה ברבעון הרביעי הכנסות שיא של 57.4 מיליון דולר, עלייה של 14% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. ב-2017 כולה הציגה החברה הכנסות של 222 מיליון דולר, עלייה של 35% לעומת 2016. ההכנסות של נובה נמצאות במגמת גידול עקבית בשנים האחרונות, וזו השנה החמישית שבה היא מסיימת את השנה עם מכירות גבוהות בהשוואה לשנה הקודמת.

בחברה מציינים כי קצב הגידול בהכנסות של החברה הינו גבוה מקצב הצמיחה של שוק המטרולוגיה. אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של נובה היה שוק זיכרונות ה-NAND וה-DRAM, שהיווה כ-40% מהכנסות החברה. בשורה התחתונה, הרווח הנקי במונחי GAAP עמד על 46.5 מיליון דולר, עלייה של לא פחות מ-365% לעומת הרווח הנקי בשנה שעברה. נובה צופה כי ההכנסות ברבעון הבא יישמרו על רמות השיא הללו וינועו בין 54-60 מיליון דולר.

שוק המטרולוגיה העולמי נאמד בכ-600-700 מיליון דולר ב-2017. כלומר, נובה מחזיקה בערך בכשליש מנתח השוק העולמי כולו. מתחרותיה העיקריות של נובה הן KLA-Tenchor האמריקנית, הנסחרת בנסד"ק לפי שווי של 16 מיליארד דולר וננומטריקס (Nano Metrics) הקנדית, שנסחרת  בנאסד"ק לפי שווי של 650 מיליון דולר. נובה עצמה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-696 מיליון דולר. שוק המטרולוגיה צפוי להמשיך ולצמוח בשנים הקרובות ולהגיע בשנת 2027 להיקף של 1.2 מיליארד דולר, כך על פי חברת המחקר Markets&Markets.

שוק הזיכרונות ידחוף את נובה לשנת שיא נוספת ב-2018

אחד היתרונות של נובה בשוק היא תמהיל המוצרים שלה והעובדה כי היא מספקת פיתרון הוליסטי לבדיקת שבבים, המשמש הן לצורך בדיקת הרכב החומרים באמצעות טכנולוגיית X-Ray, שנובה הוסיפה לרשותה בעקבות רכישת חברת Revrea ב-2015, והן לצורך מדידת המימדים הגיאומטריים של הטרנזיסטורים.

איתן אופנהיים, נשיא ומנכ"ל נובה ציין כי ההכנסות של החברה ממוצרים צמחו ב-42% ועקפו את קצב צמיחת השוק. "אנו מאמינים כי הביצועים העקביים שלנו, בשילוב עם השקת הפתרונות החדשים, יובילו אותנו להמשך צמיחה גם ב-2018." אופנהיים ציין כי בכוונת החברה להמשיך ולהשקיע במחקר ופיתוח של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, במטרה להעמיק את נוכחות החברה בשוקי המדידה המתפתחים.

בעקבות הדו"חות החיוביים העלה בתי ההשקעות נידהאם וסטיפל את המלצות הקנייה שלהם על מניית נובה. בית ההשקעות נידהאם העלה את מחיר יעד של מניית נובה, הנסחרת כיום במחיר של 25.3 דולר, ל-34 דולר למניה. בנידהאם צופים כי הכנסות נובה ישברו שיא גם ב-2018 ויעמדו על 248 מיליון דולר. בבית ההשקעות מציינים כי הצמיחה בשוק הזיכרונות תניע את הכנסות נובה גם ב-2018. "אנו מאמינים כי החברה ממוצבת היטב ליהנות מפוטנציאל עתידי של מעבר לשבבי 3D, כמו גם ב-DRAM. הנוכחות הגוברת בתחום הזיכרונות תומכת בליבת העסקים החזקה בתחום ה- Foundries, בה לנובה נתח שוק משמעותי עם לקוחות כגון TSMC ו-GlobalFoundries (שניהם לקוחות המהווים כ- 10% מההכנסות כ"א). אנו מאמינים כי ההתרחבות המתמשכת תהיה מניע מרכזי לצמיחה מעבר לממוצע גם בשנת 2018."

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , ציוד בדיקה