קורפוטוניקס נכנסת לשוק הסמארטפונים הסיני

20 פברואר, 2018

החברה, המפתחת טכנולוגיית צילום המבוססת על שתי מצלמות, חתמה על הסכם הפצה עם סאני אופטיקל, אחת מיצרניות הרכיבים האופטיים לשוק המובייל הגדולות בסין

חברת קורפוטוניקס (Corephotonics), שעלתה לכותרות לפני מספר חודשים לאחר שתבעה את חברת אפל על שימוש בלתי מורשה בטכנולוגיית הצילום שלה, הודיעה על הסכם אסטרטגי שעשוי לסלול את דרכה לשוק הסמרטפונים הצומח בסין ולשוק הגלובלי כולו. החברה מעתידים חתמה על הסכם הפצה עם יצרנית הרכיבים האופטיים הסינית Sunny Optical  להפצת טכנולוגיית המצלמה הכפולה שלה בקרב יצרניות הסמרטפונים בסין. במסגרת ההסכם, סאני אופטיקל כבר הפיצה כמיליון פתרונות המבוססים על טכנולוגיית המצלמה הכפולה של קורפוטוניקס ליצרניות סמרטפונים מובילות בסין, ובהן שיומי (Xiaomi) ואופו (OPPO).

קורפוטוניקס פיתחה טכנולוגיה המבוססת על שילוב של שתי מצלמות (Dual Camera) במודול יחיד, המאפשר צילום עם זום אופטי של עד פי 3 בתמונות ועד פי 8 בווידאו, גם בתנאי תאורה חלשים. קורפוטוניקס היא חברת Fabless שאינה מייצרת את מוצריה אלא מספקת רישיונות שימוש (IP) לטכנולוגיה שפיתחה. בהסכם זה היא משתפת פעולה עם אחת מיצרניות הרכיבים האופטיים הגדולות בסין אשר מחזיקה ביכולות ייצור מתקדמות. סאני אופטיקל מייצרת רכיבים אופטיים כגון עדשות ומצלמות לתחומי המובייל, הצילום, התעשייה והמחקר המדעי. החברה נסחרת בבורסה של הונג קונג לפי שווי שוק של 14.6 מיליארד דולר ובשנת 2017 הפיסקאלית עמדו הכנסותיה על 1.6 מיליארד דולר.

המוצר החדש שקורפוטוניקס מפיצה בשיתוף סאני אופטיקל כולל מודול של מצלמה כפולה, אלגוריתמים של עיבוד תמונה ותוכנת ראיית מכונה, והוא מיועד לשורה של יישומים, החל ממכשירי סמרטפון מתקדמים הכוללים מצלמה כפולה ועד מצלמות דיגיטליות לצלמים בשוק הביניים. יצרניות הסמרטפונים הסינית, כגון שיומי, וואווי, Vivo ו-OPOO פרצו בשנים האחרונות מהשוק הסיני והפכו למותגים מובילים בשוק הסמרטפונים העולמי כולו. על פי דו"ח של חברת המחקר Counterpoint, היצרניות הסיניות החזיקו במהלך 2017 בנתח של 48% משוק הסמרטפונים העולמי כולו, כאשר שבעה מבין עשרת המותגים המובילים בעולם הם חברות סיניות.

סרברטס וו, מנהל שיווק בכיר בסאני אופטיקל, ציין כי חברתו בחנה כמעט כל טכנולוגיית צילום חדשה שפותחה בשנים האחרונות ומצאה כי הטכנולוגיה של קורפוטוניקס תורמת במידה הרבה ביותר לביצועי המצלמה, והוסיף כי "ארכיטקטורת המצלמה הכפולה של קורפוטוניקס גם עומדת בדרישות של ייצור המוני". ערן ברימן, סמנכ"ל השיווק של קורפוטוניקס, ציין כי "התרשמנו מאוד מטכנולוגיית הייצור של סאני אופטיקל, שללא ספק מציבות רף חדש בתעשיית המצלמות הדקות. המצלמות הכפולות שמיוצרות במסגרת שיתוף הפעולה הזה יאפשרו ליצרניות הסמרטפונים להתבדל ממתחרותיהן ולספק יכולות צילום משופרות ויעניקו להן גמישות ויכולת התאמה לצרכיהן".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , טאבלט וסמארטפון , קניין רוחני , רכיבים , שיווק והפצה