אורקם גייסה 30.4 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר

20 פברואר, 2018

החברה של מייסדי מובילאיי פיתחה משקפי עזר המסייעים לעיוורים לקרוא טקסט ולזהות פרצופים. המנכ"ל זיו אבירם מתכנן הנפקה בנסד"ק: "הפוטנציאל של אורקם גדול יותר מזה של מובילאיי"

חברת אורקם (Orcam), שפיתחה משקפי עזר לעיוורים המבוססים על ראיית מכונה, גייסה 30.4 מיליון דולר מגופי השקעה ישראליים בסבב גיוס הון נוסף שמעריך את שוויה של החברה במיליארד דולר. כך מסרה אתמול בערב (ב') סוכנות רויטרס. ההון ישמש את החברה שהוקמה על-ידי מייסדי מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע וזיו אבירם, להשלמת פיתוח המוצרים והיערכות לקראת הנפקה עתידית בנסד"ק. בסבב הגיוס הנוכחי מכרה אורקם כ-3% ממניותיה לחברת הביטוח כלל ולבית ההשקעות מיטב דש. בסך הכל, עד היום גייסה החברה כ-130.4 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי.

חברת אורקם הוקמה בשנת 2010 ופיתחה משקפי עזר שנועדו לסייע לעיוורים להתנהל ביתר קלות בחיי היומיום. המכשיר מכיל מצלמה זעירה המותקנת על-גבי משקפיים, מעבד זעיר ואוזנייה. באמצעות אלגוריתמים של ראיית מכונה, המכשיר מקריא באוזנו של המשתמש את הטקסט שאליו הוא מצביע או מפנה את מבטו. בתערוכת CES האחרונה, שהתקיימה בחודש דצמבר בלאס וגאס, השיקה אורקם את הגרסה החדשה של משקפי העזר, My Eye 2.0, שהינה אלחוטית לחלוטין, קלה וקטנה יותר. הגרסה החדשה גם כוללת תאורת LED אשר מאפשרת לזהות טוב יותר את האובייקטים בתאורת נמוכה.

"הפוטנציאל של הטכנולוגיה הינו אינסופי"

מנכ"ל החברה, זיו אבירם, שהחליט לפרוש ממובילאיי לאחר רכישתה על-ידי אינטל כדי להתמקד בניהול אורקם, אמר בריאיון לרויטרס שכיום יש לחברה מספיק הון כדי להשלים את פיתוח המוצר, וכי המטרה הנוספת של הגיוס הנוכחי היא להכין את החברה לקראת הנפקה בנסד"ק. "בתוך שנה החברה מתכוונת לגייס כ-100 מיליון דולר נוספים מקרנות השקעה גדולות בעולם, לקראת ההנפקה בבורסה בארצות הברית". להערכת אבירם, החברה תונפק לפי שווי שוק של כ-1.5-2.0 מיליארד דולר.

ORCAM

אבירם צופה לאורקם אף עתיד מבטיח יותר מאשר למובילאיי, שנמכרה בשנה שעברה לאינטל תמורת 15.6 מיליארד דולר. "אני חושב שהפוטנציאל של אורקם גדול יותר. הפוטנציאל של הטכנולוגיה שלה הוא אינסופי. אנחנו רק מתחילים לגעת בקצה הקרחון של מה שהיא מסוגלת לעשות". כעת מתכוונת החברה להרחיב את קהל היעד השלה גם לאנשים שלוקים בדיסלקציה או פשוט סובלים מעייפות בקריאה. בעתיד צופה אבירם שהמכשיר ישמש כמעין עוזר אישי המבוסס על אינטליגנציה מלאכותית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , בינה מלאכותית , גיוסי הון