CyberX גייסה 18 מיליון דולר להגנת רשתות SCADA

28 פברואר, 2018

המערכת של החברה, XSense, לומדת את מאפייני מערך התקשורת בתוך מתקן הייצור או התשתית הקריטית, ומאפיינת אותו בפירוט כדי לזהות פעילויות חריגות שאותן היא יכולה להגדיר כפעולות עוינות

INDUSTRIAL ROBOT

חברת CyberX מהרצליה השלימה גיוס הון שני בהיקף של 18 מיליון דולר שהובל על-ידי Norwest Venture Partners ועל-ידי המשקיעים הקודמים בחברה, FireEye ו-Fireglass (שנירכשה על-ידי סימנטק). בעקבות הגיוס האחרון, מסתכמים גיוסי ההון של החברה בכ-30 מיליון דולר. חברת סייבר-אקס הוקמה בשנת 2013 על-ידי עמור שניידר וניר גילר, שניהם יוצאי יחידה טכנולוגית של צה"ל שעסקו בזמן שירותם בהגנת סייבר על תשתיות קריטיות של מדינת ישראל. בשנת 2014 היא החלה לשווק את פלטפורמת ההגנה שלה, ועד היום התקינה אותה אצל לקוחות גלובליים מתחומי האנרגיה והתשתיות, תעשיות ייצור, וחברות גאז נפט וכימיכלים. החברה מתכננת להשתמש בהון שגוייס כדי להרחיב את הפיתוח ולכניסה לשווקים חדשים.

המערכת של החברה, XSense, לומדת את מאפייני מערך התקשורת בתוך מתקן הייצור או התשתית הקריטית, ומאפיינת אותו בפירוט כדי לזהות פעילויות חריגות שאותן היא יכולה להגדיר כפעולות עוינות. כאשר היא מותקנת באתר המוגן, היא מתחילה את פעילותה בביצוע בדיקה מעמיקה של חבילות התקשורת (Deep Packet Inspection) שמהן היא בונה תמונה מלאה של הרשת: הרכיבים, הבקרים, הנתבים וכדומה. בהמשך, המערכת מגדירה את מצבי יחידות הקצה (State Machine) ומנתחת את מאפייני ההתנהגות של הרשת. בסיום התהליך היא מסוגלת לזהות כל פעילות ברשת ולהגדיר האם היא תקנית או חשודה כפעילות מסוכנת. המערכת פועלת באופן שקט ועוקבת אחר הפעילות השוטפת, כאשר היא מזהה חריגה חשודה, היא מעבירה התאה בזמן אמת למפעילים.

הצורך במערכת הגנה על תשתיות בקרים תעשייתיים אינו נובע רק מהעובדה שהם מהווים היום יעד לפעולות תקיפה פוליטיות, אלא גם בגלל המעבר של התעשייה לשימוש נרחב בתשתיות IIoT המקושרות אל מערכת המידע המרכזית (IT) של הארגון. התהליך הזה הוא שלב בלתי נפרד בבניית תעשייה אוטומטית (Industry 4.0), שאליה חותרות כיום רוב המדינות המתועשות בעולם. מדובר בשוק הנמצא בצמיחה מהירה מאוד. להערכת חברת Grand View Research, שוק האבזרים התעשייתיים המקושרים (IIoT) הסתכם בשנת 2016 בכ-100 מיליארד דולר. השוק הזה צומח בקצב שנית של כמעט 28% וצפוי להגיע להיקף של כ-933 מיליארד דולר בשנת 2015.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , גיוסי הון