Elsight פיתחה מערכת וידאו היקפית לכלי-רכב

4 מרץ, 2018

המערכת, המורכבת מארבע מצלמות, מספקת לנהג מבט עילי היקפי על סביבת כלי הרכב ומכסה את כל השטחים המתים שהנהג אינו יכול לראות, ובכך משפרת את בטיחות הנסיעה. החברה כבר החלה בשיווק המערכת לאחר פיילוטים מוצלחים

חברת אלסייט (Elsight) מאור-יהודה, המפתחת מערכות תקשורת להעברת וידאו בזמן אמת על-גבי רשתות סלולריות, השיקה פתרון בטיחותי מפתיע לעולם הרכב המסחרי והאזרחי. מערכת Omnisight החדשה מספקת לנהג תמונה היקפית עילית בזמן אמת, המציגה את המתחולל מסביב לרכב (360 מעלות). המערכת גם משדרת וידאו בזמן אמת למרכזי בקרה כדי לספק למנהלי ציי רכב מידע מצולם על כלי-רכב ומשאיות באזורים רגישים או כלי-רכב המעבירים מטען רגיש.

מערכת Omnisight כוללת ארבע מצלמות הממוקמות בנקודות אסטרטגיות בארבע הפאות של הרכב. המיקום המדויק של המצלמות תלוי בסוג הרכב, בין אם מדובר ברכב פרטי או באוטובוס. התמונות המגיעות מכל המצלמות ממוזגות באמצעות אלגוריתם שפיתחה אלסיט, המאחד את כולן לתמונה אחת המציגה באופן שוטף לנהג או למרכז הבקרה את הרכב וסביבתו תוך כדי תנועה. בניגוד לפתרונות הקיימים היום בשוק, כגון מצלמת נהיגה לאחור או מצלמות בטיחות של מערכות ADAS, המספקות לנהג זווית ראייה מאוד מצומצמת, המערכת של אלסייט מציגה לנהג תמונה עילית המתגברת על כל הנקודות המתות בשדה הראייה של הנהג. ככל שכלי הרכב גבוה יותר, כך רדיוס התמונה שמציגה המערכת הינו גדול יותר.

לראות את סביבת הרכב ממעוף הציפור

בריאיון ל-Techtime אמר סמנכ"ל התפעול של אלסייט, אלכס אולנובסקי, כי היתרון של המערכת הוא בהצגת תמונה היקפית. "יכולת ההיתוך של המידע המגיע ממספר מצלמות לכדי תמונה היקפית מאוחדת, מאפשרת לנהג להבין מה קורה מסביב לרכב. הדבר חשוב במיוחד בכלי-רכב גדולים, כמו אוטובוסים או משאיות שבהם השטחים המתים שהנהג אינו יכול לראות הינם משמעותיים מאוד". מערכת Omnisight ניתנת לשילוב גם בתוך במערכת המולטימדיה הקיימת בתוך הרכב, כאשר הנהג יכול לבחור האם לצפות בווידאו ממצלמה ספציפית בלבד, או לקבל תמונה מאוחדת 360 מעלות, ועל-ידי כך לבטל את בעיית השטחים המתים.

למערכת יתרונות רבים ביישומים דוגמת הסעת המונים: המערכת של אלסייט, למשל, מאפשרת לנהג המסיע ילדים לוודא לפני תחילת הנסיעה שאין ילד הנמצא בסביבת כלי הרכב, ונהג אוטובוס יכול לראות בצורה טובה יותר את מיקום המדרכה ביחס לאוטובוס. עבור כלי-רכבים פרטיים, המערכת מפשטת את תהליך ההחנייה ויכולה לחסוך את הצורך להסתייע לעתים בהכוונה של אדם מחוץ לכלי הרכב. המערכת גם מתממשקת גם עם מגוון פתרונות ADAS, וניתנת להטמעה בכל כלי הרכב הקיימים היום בשוק.

מהשוק הביטחוני לשוק האזרחי

חברת אלסייט מתמחה בפיתוח מערכות תקשורת היברידיות להעברת וידאו ונתונים בזמן אמת על גבי רשתות סלולריות בקצבים גבוהים, ובפס רחב. המערכות של החברה משמשות בעיקר גופי צבא וביטחון, שירותי חירום, רחפנים וכלי טיס לא מאויישים, וכן גופי שידור. בפיתרון החדש שלה היא עושה שימוש בטכנולוגיית שידור הווידיאו שלה כדי להעביר את נתוני הווידיאו למרכזי בקרה ולאפשר למנהלי ציי רכב וגופים אחרים להסתייע בנתונים השוטפים המתקבלים מכלי הרכב.

אולנובסקי: "ליבת הטכנולוגיה שלנו מתבססת על יכולת העברת נתונים על-גבי תווך סלולרי. המערכת החדשה מאפשרת להבין את כל ההתראות שהתקבלו ולתחקר קטעי וידיאו. היא מספקת תשתית התחברות אל חיישני ולשדר למרכז בקרה את המידע המגיע מהם. ההתמקדות העיקרית של החברה כיום היא בתחום הביטחוני, אך אנחנו מנסים לגוון את ההתמחות שלנו בשידור בתווך סלולרי ולהיכנס לעולם הרכב גם בשוק המסחרי והאזרחי".

לדבריו, החברה ביצעה מספר פיילוטים מוצלחים שבעקבותיהם החלה בשיווק Omnisight. המערכת מוצאת למכירה דרך שותפויות עסקיות ואינטגרציה עם חברות גדולות ומובילות של ניהול ציי רכב (FMS) בארצות הברית, ישראל ואזורים נוספים. חברת אלסייט הוקמה בשנת 2009 על-ידי המנכ"ל ניר גבאי. בשנת 2017 היא הונפקה בבורסה של אוסטרליה (ASX) שבה היא נסחרת כיום לפי שווי שוק של 72 מיליון דולר אוסטרלי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי , תקשורת אלחוטית