טויוטה מקימה חברת תוכנה לניהול רכב אוטונומי

5 מרץ, 2018

טiיוטה תשקיע 2.8 מיליארד דולר בהקמת חברת TRI-AD אשר תפתח ערכה מסחרית לרכב אוטונומי ביחד עם שתי הספקיות הראשיות שלה, Denso ו-Aisin היפניות

חברת טiיוטה מעלה הילוך בתחום הרכב האוטונומי. יצרנית הרכב הגדולה ביפן הודיעה שהיא תשקיע כ-2.8 מיליארד דולר בפרוייקטי מחקר ופיתוח של רכב אוטונומי, ביחד עם החברות היפניות Aisin Seiki ו-Denso, המתמחות בפיתוח תת-מערכות ורכיבים לכלי-רכב, ומהוות ספקיות ראשיות של טויוטה. כספי ההשקעה יוזרמו לחברה חדשה שתוקם עוד החודש בשם TRI-AD – Toyota Research Institute-Advanced Development, שתתמקד בפיתוח תוכנה מסחרית לנהיגה אוטונומית, שתתבסס בין היתר על מאגר הנתונים של פלטפורמת הרכב החכם של טויוטה, Toyota Connected.

מטה החברה יהיה בטוקיו והיא תעסיק בשלב הראשון כ-300 עובדים. בהמשך היא תורחב להיקף של כ-1,000 עובדים. במסגרת שיתוף הפעולה, טויוטה תשקיע את מירב הסכום ותחזיק בכ-90% ממניות החברה החדשה, בעוד ש-Denso ו-Aisin יחזיקו כל אחת ב-5% ממנה. מנהל החברה יהיה ג'יימס קופנר, המשמש כיום כמנהל הטכנולוגיות הראשי במכון המחקר של טויוטה Toyota Research Institute – TRI הפועל בעמק הסיליקון. המכון הוקם בשנת 2016 כדי לעסוק במחקר ופיתוח בתחומי הבינה המלאוכתית, הנהיגה האוטונומית והרובוטיקה.

טויוטה השיקה דגם של רכב אוטונומי

זו אינה ההשקעה הראשונה של טויוטה בתחום הרכב האוטונומי. החברה שמה לה למטרה להיות אחת מיצרניות הרכב הראשונות שיוציאו לשוק רכב אוטונומי מלא ברמה 5, כלומר נהיגה ללא שום התערבות של נהג אנושי בניווט. בשנת 2015 היא היקצתה כמיליארד דולר לחברת המחקר שלה, TRI, לצורך פיתוח רכב אוטונומי. לפני כשנה חשף TRI דגם של הרכב האוטונומי הראשון של החברה, Lexus LS 600HL. ערכת הנהיגה האוטונומית ברכב מתבססת על ראיית מכונה ולמידת מכונה, והיא מצוידת במערך של חיישני לייזר מסוג LiDAR, מכ"ם ומצלמות, המיועדים להעניק כיסוי מלא של השטח מסביב למכונית כדי ולהפחית את התלות במפות מפורטות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי