DSPG נכנסת לתחום הראייה הממוחשבת

15 מרץ, 2018

בלעדי ל-Techtime: חברת DSPG פיתחה שבב עיבוד תמונה המבוסס על מנוע הבינה המלאכותית שלה. מתכננת לפתח שבבי עיבוד אודיו וקול בתהליך מתקדם של 16 ננומטר, הכוללים מעגלי בינה מלאכותית ומיועדים לניתוח אוניברסלי של אודיו

DSPG CEO

חברת DSPG מאיצה את אסטרטגיית המוצרים החדשים ונכנסת לתחומים חדשים, כמו שבבי עיבוד תמונה המבוססים על בינה מלאכותית, המהווה שוק חדש לחלוטין עבורה. במסגרת פרוייקטי הפיתוח החדשים, היא גם נכנסת לתהליכי ייצור חדשים. כיום היא מייצרת את השבבים שלה במפעלים של TSMC בתהליך של 28 ננומטר. במסגרת הוספת מרכיב הבינה המלאכותית לרכיבים שלה, היא נכנסת כעת לתהליכי ייצור מתקדמים, והחלה בתכנון שבבים שייוצרו בגיאומטריה של 22 ננומטר ו-16 ננומטר.

בראיון מיוחד ל-Techtime, סיפר מנכ"ל החברה עופר אליקים (בתמונה למעלה), שהשילוב של בינה מלאכותית בשבבים הקוליים של החברה מייצר הזדמנויות חדשות ופותח בפני החברה יישומים חדשים מעבר לשוק הקיים שלה, של מערכות פיקוד קולי. אליקים: "אנחנו מפתחים כעת שבבי בינה מלאכותית המיועדים גם לתחום ראיית המכונה. אנחנו חושבים על מעבד בינה מלאכותית שניתן יהיה לחבר אליו חיישנים שונים, כמו חיישני קול ותמונה, ואשר יכיל מעגלי עיבוד גרפי ויבצע חישובי מטריצות. יש לנו כבר שבב דוגמא הנמצא אצל מספר לקוחות".

השלב הבא: אוזן מלאכותית

במקביל, החברה מגדירה מחדש את פעילות העיבוד הקולי שלה, ומפתחת טכנולוגיה המנצלת את יכולות העיבוד הקולי לתחומים חדשים: "אנחנו מדברים על אוזן מלאכותית אשר יכולה לשמוע רעשים שאוזן האדם לא שומעת, בתדרים כמו אולטרא-סוניים ועל-סוניים. היא יכולה לשמש ככלי לאיבחון בעיות שונות, בתחומים כמו רפואה, תחזוקה מונעת, יישומי אבטחה המאפשרים לדעת מה מתרחש והיכן בתוך הבית, וביישומים בתעשיית הרכב. היתרון של שימוש במיקרופונים לצרכים יומיומיים כבר הוכח. ניתן היום לאבחן בעיות רפואיות מסויימות באמצעות ניתוח הדיבור של החולה. מה שחסר זו היכולת להביא את הטכנולוגיות האלה אל הכיס. זה מה שאנחנו עושים: המומחיות שלנו היא לספק את היכולות האלה בשבבים בעלי צריכת הספק נמוכה מאוד".

הפעלת רשת נוירונית (מיוצגת בצג המחשב) באמצעות שבב קולי של DSPG, המצוי על הכרטיס העגול משמאל למטה
הפעלת רשת נוירונית (מיוצגת בצג המחשב) באמצעות שבב קולי של DSPG, המצוי על הכרטיס העגול משמאל למטה

חברת DSPG מהרצליה החלה את דרכה כספקית שבבים לטלפונים אלחוטיים בטכנולוגיית DECT ובשנים האחרונות החלה לבנות אסטרטגיה של מוצרים חדשים עקב ההיחלשות ההדרגתית והקבועה של השוק המסורתי שלה: הטלפונים הסלולריים ייתרו את הצורך בטלפונים אלחוטיים. כיום החברה מעסיקה כ-350 עובדים בעולם, מהם כ-220 עובדים בישראל. היא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 283 מיליון דולר. להערכת אליקים, היא מספקת בממוצע כ-100 מיליון שבבים בשנה.

טראומת סמסונג

אלא שבשנת 2017 נראה היה שהכניסה לתחומים חדשים לא תופסת תנופה. החברה דיווחה על ירידה של 10% במכירות וירידה בתחום השבבים הקוליים. היא גם איבדה לקוח חשוב: בשנת 2016 החליטה סמסנוג לשלב את רכיב העיבוד הקולי של DSPG בתוך מוצר הדגל שלה, Samsung Galaxy Note 7, שיצא לשוק בחודש אוגוסט 2016. אלא שסדרת תקלות בסוללת המכשיר הביאה להפסקת הייצור שלו וביטול של הדגם (והפסדים בהיקף של 17 מיליארד דולר). כאשר ב-2017 סמסונג הוציאה לשוק את הדגם הבא, Galaxy S8, היא נקטה במשנה זהירות, ביטלה חלק מהרכיבים ובהם גם את הרכיב הקולי של DSPG. היא אפילו שילבה בו לחצן העברה לפיקוד קולי – שזה כמעט דבר והיפוכו.

אסטרטגיית המוצרים החדשים שלכם נכשלה?

אליקים: "תחום הטלפוניה האלחוטית הוותיק (DECT) המשיך לרדת בשנת 2017. בתחום הקולי היה לנו פער שלא הצלחנו להשלים לאחר האובדן של גלקסי S8, אבל נכנסנו לכ-20 מוצרים חדשים, כמו שיתוף הפעולה עם iFLYTEK הסינית, עם Harman, נכנסנו למצלמה החכמה של חברת GoPro ועכשיו נכנסנו גם לטלפון Galaxy A8 של סמסונג, שהוא גרסא זולה יותר ממשפחת S. בסך הכל אנחנו מצפים לעלייה בהכנסות מהמוצרים החדשים ב-2018. בתחום ה-VoIP ההכנסות צפויות להגיע לכ-40 מיליון דולר, בתחום העיבוד הקולי לכ-10 מיליון דולר ובתחום הבית החכם נגיע קרוב מאוד ל-20 מיליון דולר".

אתם עדיין מתבססים על DSP של CEVA?

"ה-DSP הוא עדיין מרכיב מרכזי ברכיבים שלנו, אולם אנחנו משלבים בהם את עולם הבינה המלאכותית באמצעות ספריות ייעודיות ומאיצים שאנחנו מפתחים. בנינו ארכיטקטורה משלנו המאפשרת ליישם פעילות בינה מלאכותית במהירות ובהספק נמוך. המגמה של השוק היא להעביר הרבה מאוד מהעיבוד אל מוצרי הקצה ופחות להישען על הענן. וזה מה שאנחנו עושים: אנחנו נותנים ללקוחות את האלגוריתמיקה של רשתות עיצביות לביצוע הפיענוח, בתוך שבבים חסכוניים המאפשרים לממש אותו במכשירי הקצה".

לאתר החברה: DSPG

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית