APG חשפה מל"ט בעל יכולת המראה ונחיתה אנכית

19 מרץ, 2018

המל"ט PERES של החברה מנתניה, ממריא ונוחת אנכית (VTOL), כאשר במרבית הטיסה טס כמטוס רגיל. הוא מיועד לספק פלטפורמה טכנולוגית מסוג חדש למשימות צבאיות ולתחבורה מסחרית-אווירית

APG

חברת APG מנתניה חשפה את משפחת המל"טים PERES, הנחשבת לייחודית בתחום. המל"טים מאפשרים טיסה אנכית, אופקית וביצוע מעבר ממצב של טיסה אנכית (VTOL – Vertical Take-Off and Landing) למצב של טיסה אופקית כמו מטוס סטנדרטי. כדי לעשות זאת, החברה פיתחה טכנולוגיית הסטת המנועים בזמן טיסה המוגנת בפטנטים. המל"טים הטקטיים החדשים מאפשרים נחיתה והמראה בתא שטח של חמישה מטרים מרובעים, ומספקים מענה למגוון משימות צבאיות ובעתיד לצרכים אזרחיים-מסחריים: הפעלה מספינות, אסדות קידוח ימיות וסיוע לוגיסטי לכוחות קרקע, שינוע חבילות ללקוחות, חקלאות מדייקת ועוד.

החברה מסרה שהדגם PERES 2, השלים בהצלחה את ניסויי הטיסה האחרונים לפני השלמת תהליכי הרישוי והתקנון מול רשויות התעופה. המל"ט הינו בעל ארבעה מנועים, מוטת כנפיים של יותר משני מטרים ומשקל המראה מירבי (MTOW) של 42 ק"ג. הוא מאפשר זמן שהייה מקסימלי של עד שמונה שעות עם מטען של 3.3 ק"ג ורדיוס משימה של 150 ק"מ. מהירות השיוט של המטוס היא 55 קשרים בגובה שיוט של 8000 רגל עם תקרת שירות של 15 אלף רגל.

עד כה החברה פיתחה, ניסתה ובחנה את המל"טים PERES 1 ו-PERES 2. המטרה היא להמשיך בתכנון וייצור הדגמים 3 ו-4 בעתיד הקרוב, שיהיו בעלי משקל של יותר מ- 200 ק"ג ושהות של עד 12 שעות באוויר. מנכ"ל APG, יאיר דובסטר,  אמר ש-APG מצליחה במקום בו חברות גדולות מתקשות: "אומנם יש רחפנים המסוגלים לבצע את המעבר מטיסה אנכית לאופקית, אך לא עם המשקל, הטווח, רום השיוט והמהירות כמו של המל"ט שפיתחנו. חילות ים, חברות אנרגיה המפעילות אסדות קידוח וכן צבאות הנזקקים למל"טים לצורך סיוע לוגיסטי לכוחות קרקע, יוכלו ליהנות מיכולות שטרם נראו בעולם".

חברת APG מעסיקה 15 עובדים, מרביתם יוצאי התעשייה האווירית ובוגרים מצטיינים של הטכניון ואוניברסיטת תל אביב. החברה הוקמה בשנת 2013 על-ידי ערן גרוס ושלמה צח שהוא מהנדס אווירונאוטי בעל שם עולמי, שעבד בתעשייה אווירית במשך למעלה מארבעים שנה והיה אחראי על תכנון של מרבית כלי הטיס המאוישים והבלתי מאוישים שפותחו בתעשייה האווירית (כולל מטוס הלביא). . בשנת 2015 הצטרף לחברה המנכ"ל יאיר דובסטר אשר שימש לפני-כן כמנכ"ל מפעל מל"ט של התעשייה האווירית.

APG VTOL UAV

בחודש ינואר השנה החברה השלימה גיוס הון בהיקף של 3 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים. לדברי דובסטר, "יש כיום שוק גדול מאוד של רחפנים, הן למגזר הצבאי והאזרחי. אך הרחפנים כיום אינם מסוגלים לשהות יותר משעה באוויר ומסוגלים לשאת משקל של מאות גרמים בלבד. החסרונות הללו מאוד מגבילים את השימושים שלהם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון