מלאנוקס תספק איתרנט לרשת של הבורסה בתל אביב

19 מרץ, 2018

מלאנוקס תספק לבורסה בתל אביב את מתגי האיתרנט Spectrum, כרטיסי רשת ConnectX וכבלי תקשורת מסדרת LinkX כדי להאיץ את תשתיות התקשורת של הבורסה ולאפשר לה לספק טכנולוגיה למסחר בתדירות גבוהה. כל מילי-שנייה קובעת

מלאנוקס (Mellanox) תתמוך בשדרוג רשת התקשורת של הבורסה בתל אביב. החברה מיקנעם, המתמחה בפתרונות קישוריות חכמים עבור שרתים של מרכזי נתונים ומערכות אחסון, הודיעה היום כי זכתה במכרז של הבורסה לניירות ערך בתל אביב לאספקת פתרונות האית'רנט של החברה במסגרת פרויקט שדרוג תשתית התקשורת של הבורסה.

במסגרת ההסכם, תספק מלאנוקס לבורס פתרונות הכוללים את מתגי ה-Spectrum, כרטיסי הרשת ConnectX-5 וכבלי חיבור מסדרת LinkX, עבור כל תשתיות התקשורת של הבורסה, החל מרשת המסחר ועד לרשת הפנים ארגונית. מתגי ה-Spectrum תומכים בכל מהירויות הרשת הקיימות בשוק (קצבים של 25, 50 ו-100 גיגהביט לשנייה), כל זאת עם השיהוי הנמוך ביותר הקיים למהירויות אלה (300 ננו שניות) ותוך יכולת מתן שירותי תקשורת שוויוניים לכל משתמשי המערכת.

כל מילי-שנייה קובעת

עם התפתחות תחום המסחר בתדירות גבוהה (High Frequency Trading) בשוק הפיננסי בשנים האחרונות, קיים צורך הולך וגובר ברשתות תקשורת אולטרה מהירות שיאפשרו לבתי השקעות ולסוחרים לשדר ולבצע את הוראות הקנייה והמכירה שלהם במהירויות גבוהות. מאחר שהמחירים בשוק הפיננסי נעים כיום במהירות כה גבוה, כל עיכוב של מילישניה בשידור ההוראה עשוי לגרום לסוחר לאבד את המחיר המבוקש לטובת סוחר מתחרה מהיר יותר. כדי לקצר עד כמה שניתן את זמן תשדורת ההוראה וביצועה בבורסה, הגופים פיננסיים משקיעים משאבים עצומים בשדרוג תשתיות התקשורת.

שיטה נוספת שבאמצעותה מקצרים הגופים הפיננסיים את זמן ביצוע ההוראה הוא למקם את מחשביהם, המכילים את האלגוריתמים האוטומטיים של המסחר, בסמוך למנועי הביצוע של הבורסה, מה שקרוי Co-Location, וזאת במטרה לקצר את מרחק התקשורת. לדוגמה, אם המחשב של הסוחר מרוחק כ-100 קילומטר מהבורסה, הדבר עשוי להוביל לעיכוב של מילישנייה בביצוע ההוראה.

שדרוג רשת התקשורת של הבורסה נועדה בין היתר כדי לספק לפעילים בשוק ההון שירותי Colocation. במלאנוקס ציינו כי כרטיסי הרשת ConnectX-5 של החברה יאפשרו את גישת התקשורת המיטבית לשרתי הבורסה וכי השימוש בטכנולוגית האצת הנתונים המובנית בכרטיסי התקשורת תאפשר את התשואה המרבית להשקעה עבור מרכזי הנתונים של הבורסה.

מנכ"ל הבורסה לניירות ערך של תל אביב, מר איתי בן זאב, ציין כי הפתרונות של מלאנוקס יאפשרו לבורסה להשיג את ביצועי התקשורת הטובים ביותר עבור תשתיות התקשורת שלה ולתת מענה להתפתחויות בשוק ההון ולאתגרים הטכנולוגיים הצפויים בשנים הקרובות. "התשתית החדשה תאפשר לבורסה מתן שירותים מתקדמים לפעילי שוק ההון המקומיים והזרים כמו שירותי colocation בדומה לסטנדרטים הבינלאומיים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תקשורת