שיא מכירות לרפאל: 8.1 מיליארד שקל ב-2017

28 מרץ, 2018

רפאל מודה לראשונה שצבא ארצות הברית יצטייד במערכת מעיל רוח להגנת טנקי אברהמס בפני טילים. צבר ההזמנות של החברה צמח לכ-7 מיליארד דולר. מערכת כיפה ימית להגנת ספינות נכנסה לשימוש מבצעי

Rafael Trophy System

חברת רפאל מערכות לחימה (Rafael) השיגה תוצאות שיא בשנת 2017, המתבטאות ברווח נקי של 446 מיליון שקל (124 מיליון דולר), צמיחה של 11% בצבר ההזמנות להיקף של כ-24 מיליארד שקל (6.94 מיליארד דולר) ושיא במכירות, שהסתכמו בכ-8.1 מיליארד שקלים (2.26 מיליארד דולר), המהוות גידול של 4% בהשוואה לשנת 2016.

צה"ל הוא הלקוח המרכזי של החברה, ואחראי על כ-55% מהמכירות. חברת רפאל הינה המעסיק התעשייתי הגדול ביותר בצפון הארץ, עם כ-7,500 עובדים באופן ישיר ועוד כ-20 אלף בתי-אב המתפרנסים ממנה באופן עקיף. בשנת 2017 היא גייסה 700 עובדים חדשים והשקיעה כ-8% מהמכירות בתקציבי מחקר ופיתוח. מדובר בסכום של כ-180 מיליון דולר. בהודעה שהחברה פירסמה היום היא מדווחת על חלק מההישגים בשנת 2017, ובהם היא מודה לראשונה שצבא ארצות הברית החליט להתקין את מערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח" בטנקים שלו. המערכת מאתרת טילי נ"ט הנורים לעבר רכב קרבי, ומנטרלת אותם לפני שהם פוגעים במטרה, גם כאשר שוגרו מטווח קצר מאוד.

שילוב ביחידת השריון הראשונה של צבא ארה"ב

מידע נוסף על הפרוייקט ניתן למצוא בבקשת התקציב של משרד הביטחון האמריקאי מהקונגרס, שאושרה על-ידי הנשיא בחודש פברואר 2018. הבקשה כוללת מימון חוזי הצטיידות חדשים, בהם גם פרוייקט התקנה של מערכות מעיל רוח (המכונה Trophy) שצה"ל משתמש בהן משנת 2009, והן פעלו בתנאי קרב אמיתי. מהתקציב עולה שהמערכות יותקנו במספר טנקים מסוג אברהמס (M1A2) ושעלות ההתקנה והתמיכה בהן תהיה כ-9.9 מיליון דולר. הסעיף לא מציין מהי עלות הרכש מרפאל, ורומז שמדובר בשידרוג הטנקים "של היחידה הראשונה". פירוש הדבר שייתכן שמדובר במערכת ניסויית שבעקבותיה עשויות להגיע הזמנות להצטיידות רחבת היקף. הפרוייקט אמור להסתיים בחודש מרץ 2019.

במהלך 2017 השלימה רפאל פרוייקטים נוספים: העברה לשימוש מבצעי של מערכת "כיפה ימית" (C-Dome) המספקת הגנה על ספינות ואסדות בפני טילים. המערכת מתבססת על ניצול המכ"ם הקיים במילא בספינות צבאיות ועל המיירט של מערכת כיפת ברזל (Iron Dome) שהוכיח את יעילותו בביצוע כ-1,200 יירוטים עד כה.

Rafael C-Dome Defense System

בנוסף, רפאל המשיכה לספק את מערכת ההגנה "מעיל רוח" לכלי-רכב קרביים משוריינים של צה"ל, והתקינה אותה בטנקי מרכבה ובנגמ"שי נמ"ר. במהלך 2017 היא גם חשפה את הטיל "גיל-2", יכולות יירוט בלייזר של מערכת ליירוט רחפנים, ושילוב מערכת ההנעה החשמלית הישראלית הראשונה מתוצרת רפאל על לוויין הצילום הישראלי-צרפתי "ונוס".

בתמונה למעלה: טנקי מרכבה של צה"ל המצויידים במערכת מעיל רוח. צילום: דובר רפאל

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית