אינטל ישראל פיתחה מעבדי 6-ליבות למחשבים ניידים

3 אפריל, 2018

מעבדי הדור השמיני שפותחו בחיפה ייוצרו בתהליך של 14nm++ וכוללים קושחה להגנה בפני פרצות Spectre ו-Meltdown. מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל, קרין אייבשיץ סגל: "רמות ביצועים אימתניות במחשבים ניידים"

Engineers at Intel Haifa

בתמונה למעלה: צוות המפתחים ממרכז הפיתוח של אינטל בחיפה, שפיתח את מעבדי הדור השמיני. צילום: שלמה שהם.

חברת אינטל (Intel) הכריזה היום (ג') על המעבדים הראשונים מהדור השמיני בעלי 6 ליבות ו-12 נימות עיבוד עבור מחשבים ניידים, אשר פותחו במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה. המעבדים החדשים כוללים את סדרה Intel Core i9 ומהווים את מעבדי Core i9 הראשונים שאינטל מציעה למחשבים ניידים. בנוסף, אינטל חשפה סדרה של מעבדים נוספים, בהם סדרה H. כל המעבדים החדשים ייצאו ממפעלי הייצור של אינטל כשהם מצויידים בעדכוני תוכנה וקושחה המספקים הגנה בפני נקודות התורפה Spectre ו-Meltdown שהתגלו בתחילת השנה. המעבדים החדשים מבוססים על ארכיטקטורת Coffee Lake ומיוצרים בטכנולוגיית 14nm++.

מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל, קרין אייבשיץ סגל, אמר שמעבד i9 החדש, בשילוב עם זיכרון Intel Optane וקישוריות Wireless-AC 2×2 160MHz המאפשרת מהירויות Wi-Fi גבוהות מאוד, "הופך את המחשבים הניידים למחשבים עם רמות ביצועים אימתניות". המעבד החדש מתאים במיוחד גם ליוצרי תוכן. לפי מחקרים של אינטל, בארה"ב, בסין ובבריטניה יש יותר מ-50 מיליון יוצרי תכנים דיגיטליים, ומספרם ממשיך לעלות. סוגי מדיה חדשים כגון תוכן וידיאו ב-360 מעלות ומציאות וירטואלית מגבירים את הצורך במחשוב רב-עוצמה.

INTEL PROCESSORS

מעבדי הדור השמיני החדשים תומכים בכונן USB 3.1 GEN2 המהיר, המספק מהירות העברת מידע של עד 10Gb/s, וכוללים את טכנולוגיית Thermal Velocity Boost – TVB, המגבירה אוטומטית את תדר העבודה של המערכת כאשר שטמפרטורת ותקרת הטורבו של המעבד מאפשרים זאת. כתוצאה מכך, תהיה אפשרות להגיע לראשונה למהירות של 4.8 ג'יגה-הרץ במחשבים ניידים. טכנולוגיית TVB מאפשרת העלאה של מהירות השעון בליבת המעבד עד לתדר של 200MHz, כאשר טמפרטורת המעבד נמוכה מ-50 מעלות צלזיוס.

במעבדי הקצה העליון של הדור השמיני לניידים, אינטל הוסיפה את ערכת השבבים מסדרה 300 שמשלבת Gigabit Wi-Fi. מדובר בטכנולוגיית Intel Wireless-AC 2×2 המאפשרת תקשורת אלחוטית מקומית בקצב של עד 1,733Mbps. מדובר במהירות כפולה מזו של התקן התעשייתי 802.11AC המספק יכולת הורדה מקסימלית של 867Mbps. פירוש הדבר שניתן להוריד למחשב סרט בנפח של 8GB בזמן של 57 שניות בלבד.

במקביל, אינטל משיקה גם מעבדי i7+ ו-i9+  חדשים הכוללים את טכנולוגיית הזיכרון Optane שהושקה מוקדם יותר לכונני SSD, וכעת נכנסת למחשבים אישיים על-גבי לוח האם עצמו. החברה מסרה שהחל מהיום היא מקבלת הזמנות מוקדמות למחשבים ניידים המבוססים על המעבדים החדשים מסדרה H. המערכות הראשונות שיהיו זמינות החל מהחודש הן עבור HP, דל, לנובו, אייסר, ASUS, MSI, סמסונג וג'יגהבייט.

חברת אינטל ישראל פועלת בארץ משנת 1974 וכיום היא מעסיקה כ-10,000 עובדים במפעל הייצור בקריית גת ובארבעת מרכזי הפיתוח שלה בחיפה, ביקום, בירושלים ובפתח תקווה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס