אוויה מחפשת בישראל בינה מלאכותית ותקשורת

8 אפריל, 2018

מנכ"ל אוויה ישראל: "העלות של שירותי הענן מבוססת על שני מרכיבים מרכזיים: עלויות המיחשוב ועלויות התקשורת. אנחנו מחפשים בארץ טכנולוגיות לאופטימיזציה של השימוש בענן ושל התקשורת בין הענן לבין אבזרי הקצה"

GUY-AVAYA

לאחר שהוציא שניים מהמוצרים הבולטים ביותר של החברה בשנים האחרונות, מרכז הפיתוח הישראלי של חברת אוויה (Avaya) מתמקד בתחומי הענן והאבזרים חכמים (Smart Devices). מנכ"ל אוויה ישראל, גיא גדניר, סיפר ל-Techtime שהחברה מחפשת בישראל טכנולוגיות חדשות, בעיקר בתחומי הבינה המלאכותית והענן. גדניר: "העלות של שירותי הענן מבוססת על שני מרכיבים מרכזיים: עלויות המיחשוב ועלויות התקשורת.

"אנחנו מחפשים בארץ טכנולוגיות לאופטימיזציה של השימוש בענן ושל התקשורת בין הענן לבין אבזרי הקצה. בתחום הבינה המלאכותית אנחנו רוצים לספק יכולות של עוזר אישי (Personal Assistant) למכשירי וינטאג'. באמצעות יכולות כמו זיהוי קולי, אנליטיקס וכדומה, הוא יכול לאסוף משימות משיחת הוועידה להצע פעולות זיהוי התנהגות ועוד".

גיא גדניר משמש כמנכ"ל אוויה ישראל ומנהל הפיתוח העסקי העולמי של המוצר Equinox בחטיבת המוצרים של החברה. מרכז הפיתוח הישראלי כולל כיום כ-100 מהנדסים וחלק גדול מהפעילות שלו מבוסס על טכנולוגיות שהובאו לחברה בעקבות רכישת חברת רדיוויז'ן בשנת 2012. "בחודש ינואר השנה השקנו את השירות Meetings as a Service גרסה 3.0 שפותח בישראל.

טלפון ונטאג' הישראלי של אוויה
טלפון ונטאג' הישראלי של אוויה

הצוות בארץ אחראי גם על פיתוח האבזר החכם Vantage (בתמונה למעלה) שהוא הסנונית הראשונה בסדרה של מכשירי סמארטפון משרדיים המבוססים על אנדרואיד. כרגע אנחנו מפתחים גרסה זולה ומוקשחת יותר שלו. בקרוב נצא עם מכשיר CU360, שהוא מכשיר ועידות וידאו לחדרי ישיבות קטנים של 4-5 משתתפים. בעבר ציוד ועידות הווידאו התבסס על מכשירים סגורים. אנחנו הופכים אותם לפתוחים ולמתאימים לאסטרטגיית הענן".

התמוטטות, צ'פטר 11 והתאוששות

חברת אוויה עברה בשנים האחרונות תהליך מרתק. לפני כשמונה שנים היא נירכשה על-ידי שתי קרנות השקעה שהוציאו אותה מהבורסה. המשבר של שנת 2008 שיבש את תוכניות ההבראה שלה והיא לקחה הלוואות, גלגלה אותן ובינואר 2017 נכנסה להגנת צ'פטר 11 שממנו יצאה רק בדצמבר 2017. מיד לאחר מכן, בינואר 2018 היא חזרה לבורסה וכיום נסחרת בניו יורק (NYSE) לפי שווי שוק של כ-2.5 מיליארד דולר. בשנה האחרונה הסתכמו מכירותיה בכ-800 מיליון דולר וברווח של כ-200 מיליון דולר.

לדברי גדניר, "קיימים הרבה אופני שימוש בפלטפורמות שלנו: כשבזק מוכרת שירותי תקשורת בענן לארגונים גדולים, היא עובדת על התשתית של אוויה. ביטוח לאומי מפעיל את השירות שלנו כדי לחבר אנשים עם פקידים הדוברים בשפות שונות, מכללת סמי שמעון מעבירה שיעורים בווידאו בין הקמפוסים שלה באשדוד ובבאר-שבע.

"בשוק קיימים צרכים רבים ושונים מאוד לתשתיות של ועידת וידאו. הקב"טים במועצה האזורית שער הנגב, למשל, התקינו את התוכנה בטלפונים הניידים שלהם ומדווחים מהם בווידאו היכן היו נפילות טילים, ומכבי שירותי בריאות מאפשרת לאחיות לשוחח בווידאו עם חולים כרוניים באמצעות התשתית שלנו. שוק שיחות הווידאו העולמי נאמד בכ-3 מיליארד דולר בשנה. הוא צומח בהתמדה ונמצא בליבת הכיוון החדש של החברה: ענן ובינה מלאכותית".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ענן