פאלו אלטו נטוורקס רוכשת את סקדו בכ-100 מיליון דולר

10 אפריל, 2018

סקדו מרעננה פיתחה פלטפורמת איסוף וניתוח מידע המגיע מכל השרתים ונקודות הקצה בארגון, כדי לאתר במהירות מתקפות רבות. צוות הפיתוח הישראלי יצטרף לקבוצת הפיתוח של Palo Alto Networks Traps

Secdo Team

חברת פאלו אלטו נטוורקס (Palo Alto Networks) הנחשבת למתחרה העיקרית של חברת צ'ק פוינט, רוכשת את חברת הסטארט-אפ סקדו (Secdo). סקדו הוקמה בשנת 2015 על-ידי שי מורג (38) וגיל ברק (31), שניהם יוצאי יחידת 8200, ומעסיקה כיום כ-50 עובדים ברעננה ועובדים נוספים בארה"ב ובבריטניה. בעקבות הרכישה, עובדי החברה צפויים להשתלב בפאלו אלטו נטוורקס בצוותי הפיתוח של מערכת ההגנה Palo Alto Networks Traps.

שתי החברות לא מסרו פרטים על היקף ההשקעה, יחד עם זאת בתעשייה מעריכים את היקפה בכ-100 מיליון דולר. מתוך זה חברת RDC המחזיקה ב-22% ממניות סקדו, צפויה לקבל 18 מיליון דולר וחברת אלרון (השותפה ב-RDC) צפויה לדווח על רווח נקי של 8 מיליון דולר כתוצאה מהעיסקה.

האתגר המרכזי: עודף מידע

עד היום גייסה סקדו כ-11 מיליון דולר ממספר משקיעים, בהם חברת RDC הנמצאת בבעלות אלרון ורפאל, קרן הון הסיכון של איל עופר O.G. Tech Ventures, מריוס נכט ומייסדי חברת אנוביט, פרופ' אודי ווינשטיין, ד"ר אופיר שלוי ואריאל מייסלוס. סקדו פיתחה טכנולוגיה אשר אוספת ושומרת באופן רציף את כל המידע הרלוונטי ממחשבי ושרתי הארגון, ומנתחת באמצעותו את התראות הסייבר באופן אוטונומי, באמצעות מנוע ניתוח וחקירה ייחודי.

המטרה המרכזית של המערכת היא לאפשר לצוותי אבטחת המידע לזהות, לחקור ולאמת כמות רבה של התראות בצורה מדויקת ומהירה. הדבר נועד להתמודד עם אחת מהבעיות המרכזיות בעולם האבטחה כיום: הצפת כמויות גדולות מאוד של מידע על תקיפות רבות המתבצעות בו-זמנית בכל תשתיות הארגון. במצב הזה, צוותי האסבטחה לא מספיקים לחקור ולטפל בהתקפות.

בהודעתה היום העריכה פאלו אלטו נטוורקס שהפתרון של סקדו הינו היחיד בעולם אשר אוסף מידע מתחנות הקצה ב"רזולוציה" החדה ביותר האפשרית (Thread level) ויודע לנתח אותו בצורה אוטונומית. "ביחד עם הפתרון של סקדו כחלק מהפלטפורמה של פאלו אלטו נטוורקס, נוכל להאיץ את היכולת לזהות ולמנוע מתקפות אבטחת מידע בענן, בתחנות הקצה וברשת", מסר מארק מקלולין, יו"ר ומנכ"ל פאלו אלטו נטוורס.

מנכ"ל סקדו שי מורג, אמר: "ייסדנו את סקדו כדי להגביר דרמטית את הנראות שיש לצוותי אבטחת מידע לתוך תחנות הקצה, ולהפחית משמעותית את הזמן שלוקח לזהות ולהגיב להתראות על מתקפות סייבר. היכולות המשולבות של סקדו ושל פאלו אלטו נטוורקס יספקו ללקוחות את היכולות שהם צריכים".

פאלו אלטו נטוורקס נסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי של כ-17 מיליארד דולר. ברבעון הפיננסי השני שלה שהסתיים בינואר 2018, הסתכמו מכירותיה בכ-542 מיליון דולר. החברה צופה שמכירותיה ב-2018 כולה יסתכמו בכ-2.2 מיליארד דולר. בחודש שעבר היא הכריזה על רכישת חברת Evident.io האמריקאית, המספקת תוכנת אבטחה לתשתיות ענן, תמורת כ-300 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , השקעות והון סיכון , חדשות , מיזוגים ורכישות