מדטרוניק רוכשת את Visionsense תמורת כ-65 מיליון דולר

10 אפריל, 2018

ויז'ן-סנס פיתחה אנדוסקופ תלת מימדי מדוייק לניתוחי מוח. החברה נוסדה על-ידי אבי ירון, בעקבות גידול שהתגלה במוחו. העיתון "גלובס" מסר שמדטרוניק תשלם 40 מיליון דולר במזומן והשאר בהתאם לעמידה ביעדים

חברת המכשור הרפואי הישראלית ויז'ן-סנס (Visionsense), שפיתחה אנדוסקופ לניתוחי מוח זעיר פולשניים המספק למנתחים תמונה תלת מימדית, נרכשת על-ידי ענקית המכשור הרפואי מדטרוניק (Medtronic), כך דיווח אתמול העיתון "גלובס". מהדיווח עולה שמדטרוניק תשלם כ-40 מיליון דולר במזומן וסכום נוסף של כ-25 מיליון דולר המותנה בעמידה ביעדים. מדטרוניק, המתמחה בין היתר גם בפתרונות הדמאה, צפויה לשלב את הפיתרון של ויז'ן-סנס בסל המוצרים שלה. מדטרוניק נסחרת בנסד"ק לפי שווי של 105 מיליארד דולר, וביצעה השקעה אסטרטגית גם בחברת מזור הישראלית, שפיתחה מכשיר הנחיה רובוטי לניתוחי גב.

חברת ויז'ן-סנס פיתחה מצלמה תלת מימדית זעירה המותקנת על-גבי אנדוסקופ בקוטר של 4 מילימטרים, המוחדר למוח ומאפשר למנתח לקבל תמונה תלת מימדית דינמית המאפשרת לו לתכנן ולבצע ניתוחי מוח זעיר פולשניים בדיוק רב. בניגוד לפתרונות קיימים בשוק, המספקים תמונה דו מימדית ומגבילים את התמצאותו של המנתח, האנדוסקופ של ויז'ן-סנס כולל מצלמה סטריאוסקופית הדומה לעיניהם של חרקים, ומספקת תמונה תלת מימדית ברזולוציה גבוהה. המוצר של החברה קיבל אישור שיווק בארה"ב (FDA) ובאירופה (CE) ונמצא כיום בשימוש בבתי חולים ברחבי העולם.

החברה הוקמה בשנת 1999 על-ידי אבי ירון, שהחל לפתח את המוצר לאחר שנתגלה במוחו גידול שחייב ניתוח מורכב. ירון, שהוא מהנדס חשמל במקצועו, החליט לפתח פיתרון הדמאה ייחודי שיאפשר למנתחים לבצע ניתוחי מוח מורכבים תוך הפחתת הסיכון לפגיעה בלתי הפיכה בחולה. לפני כמה שנים עזב ירון את החברה, וכרגע היא מנוהלת על ידי המנכ"ל אלקס חנין. החברה גייסה עד כה כ-21 מיליון דולר, כלומר סכום הרכישה משקף החזר של פי 3 למשקיעים.

VisionSense Endoscopeהגיוס המשמעותי האחרון של ויז'ן-סנס התבצע בשנת 2009 ובמהלכו היא גייסה כ-8 מיליון דולר. העובדה כי הגיוס האחרון התבצע לפני זמן כה רב מעידה שייתכן והחברה מצליחה למכור את המוצר שלה ולייצר הכנסות. מרכז הפיתוח של החברה נמצא בישראל, אך משרדיה הראשיים ופעילות המכירות שלה עברה לפני כמה שנים לארצות הברית, שהיא שוק היעד המרכזי שלה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מיזוגים ורכישות , מכשור רפואי