קרמבה סקיוריטי בוחנת רכישה של חברות סייבר

11 אפריל, 2018

החברה, שפיתחה פתרון לאבטחת רכבים אוטונומיים, גייסה 10 מיליון דולר נוספים ובוחנת רכישה של חברות סייבר אחרות. החברה כבר עובדת עם 17 חברות בתחום הרכב

cyber automotive karamba

חברת הסייבר קרמבה סקיוריטי (Karamba Security), המפתחת פתרונות אבטחת סייבר לכלי רכב מקושרים ולמכוניות אוטונומיות, השלימה גיוס של 10 מיליון דולר מקרן ההשקעות  Western Technology Investment מעמק הסיליקון. החברה הדגישה כי היא מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס לצורך צמיחה "לא אורגנית", וזאת באמצעות רכישת חברות וטכנולוגיות שיסייעו לה להאיץ את הפעילות שלה בתחום הרכב האוטונומי, כמו גם לענות על הדרישה הגוברת לפתרונות שלה מצד יצרניות רכבים אוטונומיים וחברות IoT.

חברת Karamba Security פיתחה פתרון אבטחה מפני פריצות סייבר לכלי רכב אשר חוסם ניסיונות החדירה העוינים לרכיבי מחשב בקרת המנוע (ECU) המקושרים לרשת החיצונית. הפיתרון של קרמבה מבטיח שרק מה שהוא חלק מקוד הגדרות היצרן יוכל להפעיל את מערכות הרכב. כאשר מערכת ההגנה מזהה קוד זר, או ניסיון למתקפת in memory, היא מונעת את התקיפה כבר בשלב ניסיון החדירה לרכב, עוד לפני שעשויה להיגרם פגיעה בבטיחות הנוסעים והנהג.

על פי הודעת קרמבה, בשנתיים שחלפו מאז השקת מוצר האבטחה שלה, החברה עובדת עם כ-17 יצרניות רכב וספקיות גדולות (Tier-1). עוד הוסיפו בקרמבה כי במסגרת שיתופי הפעולה הללו, הפיתרון של החברה הוכיח את יכולות המניעה שלו, ללא התראות שווא ותוך פגיעה זניחה בביצועי מערכות הרכב. הגיוס הנוכחי מעמיד את סך גיוסי החברה על 27 מיליון דולר.

קרמבה נוסדה ב-2015 על-ידי המנכ"ל עמי דותן, היו"ר דודי ברזילי, סגן נשיא למו"פ טל בן-דוד והטכנולוג הראשי אסף הראל.החברה מעסיקה כ-40 עובדים במשרדים בישראל, ארצות הברית ואירופה.

לפי הערכת חברת המחקר GSMA, השוק העולמי של תחום אבטחת הסייבר לכלי רכב צפוי לצמוח בשנים הקרובות בקצב שנתי של 102% ולהגיע להיקף של 1.1 מיליארד דולר בשנת 2020.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , גיוסי הון , מיזוגים ורכישות , רכב אוטונומי