תשובת מלאנוקס לסטארבורד: דו"ח רבעוני מצויין

17 אפריל, 2018

ברבעון הראשון של 2018 צמחו מכירות מלאנוקס ב-3%, והיא מצפה לסיים את 2018 עם מכירות של מיליארד דולר וריווחיות שלכ-20%. ההנהלה הרוויחה נקודות חשובות במאבק השליטה שהיא מנהלת מול קרן סטארבורד

חברת מלאנוקס (Mellanox) דיווחה היום על הכנסות שיא ברבעון הראשון של 2018 ושיפור ניכר בריווחיות. בנוסף, היא העלתה את תחזית הצמיחה לשנת 2018, ובכך זכתה בנקרודות זכות יקרות ערך במאבק השליטה שהנהלת החברה מנהלת מול קרן ההשקעות האקטיביסטית סטארבורד (Starboard Value), שמנסה להדיח את דירקטוריון החברה. מלאנוקס פתחה את 2018 עם הכנסות שיא של 251 מיליון דולר ברבעון הראשון, בהשוואה לכ-188.7 מיליון דולר אשתקד: צמיחה של 33%. בכך היא עקפה את תחזיות האנליסטים, שציםו למכירות של 244 מיליון דולר.

אחד הנתונים המשמעותיים בדו"ח היה השיפור הניכר בריווחיות. לאחר שברבעון המקביל אשתקד היא רשמה הפסד תפעולי של 12.6 מיליון דולר, השנה עברה מלאנוקס לרווח תפעולי של 12 מיליון דולר. הרווח התפעולי במתכונת Non-GAAP הסתכם ב-52.1 מיליון דולר (20.8% מההכנסות), וזאת בהשוואה ל-15.7 מיליון דולר, או 8.3% מההכנסות ברבעון הראשון 2017. בשורה התחתונה רשמה מלאנוקס רווח הנקי של 51.4 מיליון דולר, פי 3.5 מהרווח הנקי ברבעון המקביל ב-2016, שעמד על 14.7 מיליון דולר.

וולדמן שולח עקיצה עדינה

המפנה המשמעותי בשורת הרווח, ובמיוחד המעבר מהפסד תפעולי לרווח תפעולי, שומט את הקרקע מתחת לאחד מהטיעונים המרכזיים של קרן סטארבורד. כזכור, סטארבורד מחזיקה בכ-10.7% ממניות מלאנוקס, ומנהלת בשנה האחרונה מאבק עיקש שנועד להחליף את דירקטוריון מלאנוקס כדי להכתיב לה אסטרטגיה חדשה. בין השאר, היא ביקרה בחריפות הנהלת החברה בגלל שיעור הריווחיות הנמוך ויעדי הצמיחה הצנועים. הדו"ח האחרון מספק מענה לשתי הטענות: לאור הפתיחה הטובה של השנה, העלתה מלאנוקס את תחזית הצמיחה ל-2018 וצופה שהיא תסיים את השנה עם מכירות בהיקף של 1.03-1.05 מיליארד דולר וריווחיות תפעולית של 21%-22%.

מייסד ומנכ"ל החברה, איל וולדמן ייחס את התוצאות לאסטרטגיה של החברה, ובכך רמז שהנסיון של סטארבורד לבצע שינוניים באסטרטגיה הזו, יפגע הן בחברה והן בבעלי המניות. וולדמן:"תחזית המכירות המעודכנת היא עדות נוספת לכוחה של האסטרטגיה, החדשנות ותיעדוף ההשקעות שלנו. אנחנו מחוייבים לספק צמיחה משמעותית בהכנסות והקטנת עלויות, כדי להגדיל את היעילות התפעולית וכדי להשיג ריווחיות תפעולית non-GAAP בשנת 2018".

מנוע הצמיחה: איתרנט

חברת מלאנוקס מספקת שבבי תקשורת ופתרונות תקשורת מלאים להעברת נתונים בקצב במרכזי נתונים, במערכות אחסון ובמערכי מיחשוב-על. מנוע הצמיחה העיקרי של הרבעון הראשון היה הגידול של 12% בהכנסות ממכירות מוצרי האיתרנט של החברה. וולדמן: "טכנולוגיית האיתרנט במהירויות 25 גיגהביט הופכת במהירות לסטנדרט של התעשייה ברחבי העולם. המכירות של מתאמי האיתרנט 25 גיגהביט שחנו נמצאות בצמיחה גדולה בקרב לקוחות ה-Hyperscale, יצרני הציוד (OEM) וחברות אחסון, שירותי ענן, השירותים פיננסיים ובינה מלאכותית". כלומר מלאנוקס שייכת לקבוצת חברות הטכנולוגיה הנהנות באופן ישיר מצמיחת שוק הענן.

מאבק השליטה ריווחי לכל הצדדים

כיום נסחרת מניית מלאנוקס בנסד"ק במחיר של כ-77.3 דולר המעניק לה שווי שוק של קצת יותר מ-4 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה מרשימה מאוד בהשוואה למחיר של 50 דולרים שבו היא סנחרה בחודש נובמבר 2017, שבו הודיעה סטארבוקס שהיא בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה. יכול להיות שכולם הרוויחו ממאבק השליטה שנפתח בעקבות ההודעה…

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית