מניית צ'ק-קאפ זינקה ביותר מ-100% בנסד"ק

24 אפריל, 2018

החברה, שפיתחה גלולה הניתנת לבליעה לביצוע בדיקות לאיתור לסרטן המעי, ביצעה בתחילת החודש איחוד מניות במטרה לעמוד שוב בדרישות מחיר המינימום למסחר בנסד"ק. ייתכן שהמשקיעים מצפים לשלב המיסחור

המנייה של חברת צ'ק-קאפ (Check-Cap) זינקה ביותר מ-100% בשני ימי המסחר האחרונים בנסד"ק ועלתה למחיר של 8.31 דולר. בעקבות כך צמח שווי השוק של החברה ל-13.2 מיליון דולר. הזינוק בערך המנייה התרחש לאחר שהחברה קיבלה בסוף שבוע המסחר הקודם הודעה מהנסד"ק כי מניית החברה עומדת שוב בדרישת מחיר המינימום להמשך המסחר בנסד"ק, מה שנתן אור ירוק למשקיעים לשוב ולהשקיע במניה. עם זאת, המנייה עדיין רחוקה ממחיר השיא שלה ב-12 החודשים האחרונים, שעמד על 26 דולר.

החברה מעיספיא התמודדה עם איום של הבורסה להסירה מהמסחר עקב מחירה הנמוך. כדי להעלות את מחיר המניה ולעמוד בדרישת בורסת נסד"ק שהמחיר המינמילי של המניה לא יהיה נמוך מ-1.00 דולר, ביצעה צ'ק-קאפ בתחילת החודש איחוד מניות ביחס של 1 ל-12 שהביא אותה למחיר מניה של 4.05 דולרים. ייתכן כי הסנטימנט החיובי המחודש כלפי המניה נובע גם מכך שצ'ק-קאפ עומדת לעבור משלב הפיתוח לשלב המסחור. צ'ק-קאפ, שפיתחה גלולה הניתנת לבליעה (ingestible capsule-based system) לביצוע בדיקות לאיתור לסרטן המעי, קיבלה לפני כחודש אישור CE מהאיחוד האירופי ונמצאת כעת בשלבי מסחור המוצר באירופה ומתכוננת להתחיל ולבצע ניסויים קליניים בארצות הברית במטרה לקבל אישור מה-FDA.

הגלולה של צ'ק-קאפ כוללת בתוכה מקור קרינת רנטגן באנרגיה נמוכה. לאחר בליעתה היא חולפת דרך המעיים ומשדרת את המידע באופן אלחוטי אל אבזר הנישא על-ידי הנבדק. התמונות נאספות באמצעות תוכנת העיבוד של החברה, אשר משחזרת הדמאה תלת-מימדית של המעיים, המאפשרת לרופא "לטייל" בהם ולבדוק אותם מקרוב. בנוסף, התוכנה מבצעת עיבוד של נתוני פני השטח, כדי לזהות באופן אוטומטי את האתרים שבהם קיים חשד להתפתחות הפוליפים. בניגוד לבדיקות הנעשות כיום (CRC) המשמשות לאבחון הסרטן, בליעת הגלולה אינה מצריכה פעולות הכנה מצד הנבדק כגון ריקון ואינה כרוכה בכאבים ובאי-נוחות המלווים את התהליך המקובל של קולונוסקופיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מכשור רפואי