GWM הסינית תתקין במכוניותיה טכנולוגיית עדכון מישראל

29 אפריל, 2018

הענקית הסינית תשתמש בפתרון עדכוני התוכנה האלחוטיים של HARMAN, שפותח במרכז הפיתוח שלה בישראל. המערכת מאפשרת ליצרני רכב מובילים לעדכן מרחוק מכוניות בעוד אלה ממשיכות לנוע על הכבישים

יצרנית הרכב הסינית Great Wall Motors הודיעה בסוף השבוע כי בחרה בטכנולוגיית ה-OTA (Over-the-air programming) של חברת הארמן (Harman), המאפשרת לבצע עדכוני תוכנה במערכות המדיה והמחשוב של כלי הרכב באופן אלחוטי, אפילו בזמן שהרכב נמצא במהלך נסיעה. Great Wall Motors תתקין את הפיתרון במכוניות המקושרות של החברה שיירדו מפס הייצור החל משנת 2019. טכנולוגיית ה-OTA של הארמן פותחה במרכז הפיתוח של החברה הישראל.

OTA הוא פתרון שמאפשר ליצרני הרכב לבצע מרחוק, באופן אלחוטי, הפצת תוכנה חדשה ועדכוני תוכנה למערכות התוכנה ברכב, בין אם מדובר במערכות השמע, או ברכיבי ניהול המנוע, וזאת מבלי שיהיה צורך להביא את הרכב למרכזי שירות וללא סכנה שעדכון התוכנה יגרום לשיבושים בתפעול הרכב או לנטרולו במהלך הנסיעה. המערכת מסוגלת לצמצם את חבילת העדכון בעד כ-99 אחוז, וכך לחסוך בעלויות ליצרניות הרכב.

הפתרון, המבוסס על טכנולוגיית Smart Delta של הארמן, פותח במרכז הפיתוח של הארמן בישראל. אורן בצלאלי, מנכ״ל HARMAN ישראל: ״פתרון ה-OTA  של HARMAN לכלי רכב הוא הפתרון המסחרי היחיד כיום שמיושם בשטח כשהוא מאפשר ניהול יעיל של המכונית ושתוכנן לטפל בכשלי מערכת דוגמת בעיות רשת, התקפות סייבר, או ניסיונות חבלה חיצוניים." ות ועושים זאת ביעילות ובאבטחה מקסימלית״.לצד Great Wall Motors, גם טסלה, קרייזר וג'נרל מוטורס עושות שימוש בטכנולוגיית ה-OTA של הארמן.

Great Wall Motors היא יצרנית רכבי ה-SUV והטנדרים הגדולה בסין. ב-2016 מכרה החברה מספר שיא של מעל מיליון כלי רכב ברחבי העולם, עלייה של 26% לעומת 2015. סין מהווה כיום את אחד השווקים הגדולים והנלהבים ביותר באימוץ מכוניות מקושרות. על פי מחקר JD Power, קרוב ל-80 אחוז מהצרכנים הסינים יהיו מוכנים לבטוח במכונית אוטונומית. דו"ח IDC מעריך כי היקף השוק למכוניות מקושרות וחשמליות בסין יצמח מהיקף של 4.87 מיליארד דולר בשנת 2016 להיקף של 10.5 מיליארד דולר עד שנת 2021.

HARMAN מתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם. ב-2016 נרכשה הארמן על ידי סמסונג תמורת 8 מיליארד דולר. הארמן רכשה בעבר בישראל ושילבה בפעילותה שלוש חברות סטארט-אפ: iOnRoad , מתחום ההתרעות בדרך שממוקמת כיום ברמת גן, Red Bend, שמאפשרת לחבר את המכוניות של היום לענן וחברת הגנת הסייבר לרכב וממוקמת בהוד השרון, TowerSec. משרדיה של הארמן ממוקמים כיום בכפר סבא. אך מהחברה נמסר כי בקרוב מאוד שלוש החברות יעברו למיקום מרכזי אחד. בחברה יש קרוב ל-400 עובדים. אחד הפיתוחים המרכזיים הוא ה-OTA.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי