אינפינידום פיתחה הגנה בפני שיבושי GPS

30 אפריל, 2018

המכשיר מאפשר להמשיך ולשדר אותות מיקום למרכז הבקרה גם כשה-GPS נמצא תחת מתקפת שיבוש המקדימה חטיפה או שוד. במקסיקו לבדה נחטפו ב-2017 משאיות עם סחורה בשווי של כ-30 מיליארד דולר

חברת InfiniDome מקיסריה, שפיתחה פיתרון אבטחה למשדרי GPS מפני מתקפות סייבר, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברה אמריקנית אשר מספקת פתרונות לניהול ציי רכב באמריקה הלטינית ובארצות הברית. במסגרת שיתוף הפעולה, החברה, ששמה לא נחשף, תשלב את פיתרון האבטחה של אינפינידום במערכות לניהול ציי רכב שהיא מספקת.

מנהלי ציי רכב כמו חברות משאיות תובלה עושות שימוש בתקשורת GPS כדי לעקוב בזמן אמת אחר מיקומם של כלי הרכב בצי. משאיות אלה מובילות לעתים סחורות בעלות ערך ומשמות מטרה למעשי שוד שנועדו לגנוב את הסחורה. במקסיקו, למשל, הפכה התופעה למגיפה של ממש, כאשר נתונים מהתעשייה מלמדים שבשנה שעברה נחטפה משאית תובלה כל שלוש וחצי שעות, כשהשווי הכולל של הסחורה הגנובה ב-30 מיליארד דולר בשנת 2017. גם בארצות הברית התופעה הולכת וגוברת: בשנת 2017 אירעו כ-900 ארועי חטיפת משאיות, שבהם נגנבה סחורה בהיקף של חצי מיליארד דולר.

במהלך מעשה השוד, עושים החוטפים שימוש במשבש אותות מיקום לווייניים (GPS Jammer). המכשיר התוקף משבש את אותות המיקום שהמשאית שולחת למרכז הבקרה. המשבש גורם להפסקת האותות או לשידור אותות דגויים, ומרכז הבקרה לא מודע לכך שמשאית נמצאת תחת התקפה, שהיא הוסטה ממסלולה ונשדדה ומהו נתיב המילוט של משאית שנחטפה. חברת אינפינידום מסרה שלמרות שהשימוש במכשירי שיבוש נחשב לא חוקי, ניתן להשיגם באינטרנט בקלות במחיר של כמה עשרות דולרים.

סרטון וידאו המתאר הגנה על משאית במהלך ארוע חטיפה:

כדי לתת מענה לצורת השוד הזו, פיתחה InfiniDome את אבזר ההגנה GPSdome, המאפשר למשדר ה-GPS שבכלי הרכב להמשיך ולשדר את מיקומו המדויק למרכז הבקרה, גם כשהו נמצא תחת מתקפת שיבוש. המכשיר יודע לזהות מתקפה כזו, ולשדר אות מצוקה מיוחד המתריע על החטיפה ומאפשר למרכז הבקרה להגיב לשוד בזמן אמת ולהמשיך לעקוב אחר המשאית הגנובה.

הפיתרון של אינפינידום מתבסס על טכנולוגיית NULL Steering, המשמשת להגנה מפני לוחמה אלקטרומגנטית. ניתוב ביטולים היא טכניקה של עיבוד אות לניקוי הפרעות בתקשורת אלחוטית, שבה סוכמים ומשקללים את האות המתקבל ממערך האנטנות כדי לחזק את האות המשודר ולהחליש את יכולתו של ההאקר לשבש ולחסום את האות.

מנכ"ל החברה עומר שרר ציין כי הוספת שכבת ההגנה שמציעה החברה עשוי לסייע למגר את תופעת חטיפת המשאיות. "אנחנו מציעים את את פיתרון אבטחת הסייבר שלנו למערכות ניהול ציי רכב ועיקוב במחיר משתלם, ואנחנו נמשיך לפתח את הטכנולוגיה שלנו כדי לתת מענה למתקפות שיבוש אות."

כיום, יש פיתרונות דומים, המונעים שיבוב אותות GPS, רק בתחום הצבאי, והם על פי רוב יקרים מאוד, גדולים ומסובכים לשימוש. אינפינידום מציעה פיתרון זול, קטן ופשוט להתקנה ושימוש המיועד לשוק האזרחי. הפיתרון של אינפינידום יכול לשמש כמערך הגנה במגוון תחומים שבהם נעשה שימוש בתקשורת GPS, כגון רכבים אוטונומיים, רחפנים, ביטחון מולדת, צבא וערים חכמות. על פי החברה, היא כבר החלה בייצור של כמה אלפי יחידות של המוצר ולשווקו ברחבי העולם.

חברת אינפינדום הוקמה במסגרת חממת פוקוס טלקום על ידי מו מיידר, משה שרר, עומר שרר ומשה קפלן.

למידע נוסף: www.gpsdome.com

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , אבטחת סייבר , תקשורת , תקשורת אלחוטית