סיליקום קיבלה לקוח מרכזי חדש מתעשיית הטלקום

30 אפריל, 2018

הלקוח החדש צפוי להביא למכירות של 15-20 מיליון דולר בשנת 2019. במרץ השנה היא הפסידה את הלקוח הגדול ביותר שלה, ונאלצה לבצע מחיקה פיננסית של 5 מיליון דולר. שייקה אורבך: "הטלקום הולך להיות מנוע צמיחה"

חברת סיליקום (Silicom) הודיעה היום שספקית תקשורת מובילה מארצות הברית בחרה במוצר שלה עבור נתב תקשורת עסקי חדש (SD-WAN-based Small Business Gateway) שהיא מתכננת להשיק בקרוב. הלקוח ביצע הזמנה ראשונית בהיקף של מיליון דולר שתימסר ברבעון השני וברבעון השלישי השנה. להערכת סיליקום, המכירות ללקוח לכל אורך 2018 יסתכמו בכמה מיליוני דולרים. הלקוח מתכנן להגדיל את היצור של המוצר החדש, ולהגיע להיקף רכישות של 15-20 מיליון דולר מסיליקום בשנת 2019.

במקביל, שתי החברות משתפות כעת פעולה בהשגת אישורים רגולטוריים למוצר הקצה החדש, אשר יכולל גם תקשורת Wi-Fi וגם תקשורת LTE. במקביל, הלקוח החל בתהליך הערכה של ספקים לציוד קצה נוסף שישתלב בתוכנית ה-NFV שלו. סיליקום מסרה שפתרונות הקצה שלה הגיעון לשלב "הרשימה המצומצמת" של המתמודדים.

סיליקום תולה ציפיות בשוק הטלקום

"אנחנו נרגשים מיצירת הקשר עם ענק הטלקום הזה", אמר נשיא ומנכ"ל החברה, שייקה אורבך. "הבחירה הזו מלמדת שהתעשייה רואה בנו שותף הולם לתעשיית הטלקום. התחנלו במגעים עם חברות טלקום נוספות המתכננות להשיק פתרונות SD-WAN ו-NFV. תעשיית הטלקום נאבקת כיום עם הנפח העצום של המידע המגיע אל אבזרי הקצה, והיא זקוקה לציוד קצה שיסייע לה להכניס טכנולוגיות חדשות לצורך בניית המודל העסקי. לכן אנחנו צופים שהפתרונות שלנו לקצות הרשת יהיו מנוע צמיחה מרכזי".

הזכייה הזו ממתיקה במקצת את הגלולה המרה שהחברה נאלצה לבלוע בחודש מרץ, כאשר הלקוח הגדול ביותר שלה ביטל תוכנית הצטיידות מאסיבית עבור מוצר חדש שעבורו הזמין מסיליקום מתגי מארג בכרטיסי רשת איתרנט (Switch Fabric-on-a-NIC), במהירות של 100Gigabit לשנייה. סיליקום העריכה שהפרוייקט יניב הזמנות בהיקף של כ-75 מיליון דולר ב-2019.

המנייה מזנקת בעקבות הדו"ח הרבעוני

היום החברה דיווחה גם שמכירותיה ברבעון הראשון של 2018 צמחו ב-16% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכ-25.3 מיליון דולר. למרות העלייה במכירות, היא דיווחה על הפסד של 1.4 מיליון דולר בעקבות מחיקת הון פיננסית בהיקף של 5 מיליון דולר, בגלל אובדן הלקוח הגדול. החברה פירסמה תחזית מכירות של 27-28 מיליון דולר לרבעון השני של השנה.

בעקבות הדו"ח הרבעוני והדיווח על הלקוח החדש, זינקה מניית סיליקום בנסד"ק בקרוב ל-5% והעניקה לה שווי שוק של כ-287 מיליון דולר. שייקה אורבך, אמר שביטול תוכנית ההצטיידות המאסיבית של הלקוח הגדול, שהוא אחד מעשרת ספקי הענן הגדולים בעולם, "גרם אכזבה גדולה. למרות שקיבלנו התראת ביטול קצרה בלבד, אסטרטגיית הצמיחה שלנו נשארה כשהיתה. והדבר מודגם בזכייה שהכרזנו עליה היום".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת