קבוצת MTI מתמזגת לתוך החברה הבת MTI Wireless

2 מאי, 2018

עם השלמת המיזוג תימחק קבוצת MTI מהבורסה בתל אביב ומרשם החברות, וכל פעילותה תתבצע במסגרת MTI Wireless, הנסחרת היום בבורסת AIM בלונדון לפי שווי שוק של כ-16 מיליון דולר

MTI Wireless Edge Antennas

קבוצת MTI יוצאת מהבורסה בתל-אביב באמצעות מיזוג הפוך עם החברה הבת שלה, MTI Wireless Edge, הנסחרת כרגע בבורסת AIM בלונדון. המיזוג יאפשר לחברה לייעל את הפעילות ולהוזיל עלויות מכיוון שכיום היא נסחרת בפועל בשתי בורסות שונות תחת שני כובעים שונים. עם השלמת התהליך תימחק קבוצת MTI (הרשומה כ-"מ.ט.י מחשבים ושרותי תוכנה") מהבורסה ומספר החברות ותחדל להתקיים. הסכם המיזוג תלוי בקבלת אישור איספיות בעלי המניות של שתי החברות, קבלת אישורים רגולטוריים וביצוע תהליך פרה-רולניג של שלטונות המס ואישר של בית המשפט בישראל. 

קבוצת MTI פועלת מפארק אפק שבראש העין ומעסיקה קרוב ל-200 עובדים. פעילותה המרכזית מתבצעת על-ידי חברת MTI Wireless העוסקת בפיתוח וייצור אנטנות תקשורת אלחוטיות שטוחות ומורכבות לשוק הצבאי ולשוק האזרחי. בשנת 2017 הסתכמו מכירותיה של וויירלס בכ-26.4, בהשוואה לכ-23.3 מיליון דולר ב-2016. היא מחזיקה בבעלות על חברת Mottech Water Solutions, המספקת מערכות אוטומטיות להשקיה וניהול משאבי מים לחקלאות ולרשויות מוניציפליות. למעשה, היא המפיצה העולמית של מערכת ההשקייה IRRInet שפותחה במוטורולה ישראל. 

החברה הבת גדולה מהחברה האם

בישראל, מחזיקה קבוצת MTI בכל המניות של החברות הבנות Summit Electronics המפיצה פתרונות RF ומיקרו-גלים, וחברת Lighter Then Air המספקת בלוני תצפית הכוללים מטעדי מודיעין אלקטרוני, מכ"ם ומצלמות. עם השלמת המיזוג ומחיקת הקבוצה, יפעלו החברות הבנות במתכונת הנוכחית, אולם תחת הבעלות של MTI Wireless. 

כיום מחזיקה קבוצת MTI בכ-53% ממניות MTI Wireless. במסגרת המיזוג, יקבלו בעלי המניות של הקבוצה מניות של  MTI Wireless בהתאם ליחס בשווי השוק של שתי החברות. על-פי הערכת שווי שבוצעה בחודש דצמבר 2017, השווי של  MTI Wireless הוא 18.8 מיליון דולר, ואילו שווי השוק של קבוצת MTI (ללא אחזוקתיה ב- MTI Wireless), הוא 10.7 מיליון דולר.

ראוי לציין שמבחינה תפעולית השינוי יהיה מזערי: מנכ"ל הקבוצה מנשה מני ישמש בתפקיד מנהל פעילות הנדסת מערכות של וויירלס, שאותו הוא מבצע גם כיום. יו"ר הדירקטוריון של שתי החברות הוא כיום צבי בורוביץ'. לאחר המהלך הוא יישאר בתפקיד יו"ר MTI Wireless. גם משה בורוביץ', המשמש כיום כמנהל הכספים של שתי החברות, ימשיך לאחר המיזוג לשמש בתפקיד מנהל הכספים של MTI Wireless. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת , תקשורת אלחוטית