סרגון ממשיכה לצמוח הודות לתנופה בהודו

8 מאי, 2018

הכנסות החברה ברבעון הראשון צמחו ב-9.5% ל-83.3 מיליון דולר. 45% מההכנסות הגיעו מהודו

חברת סרגון (Ceragon), המספקת רשתות תמסורת אלחוטית (Wireless Backhaul), פותחת את שנת 2018 עם צמיחה גבוהה בהכנסות ברבעון הראשון של השנה, בעיקר הודות לגידול בפעילות העסקית בהודו, שוק היעד המרכזי של החברה.

סרגון דיווחה אתמול (ב') על הכנסות של 83.3 מיליון דולר, צמיחה של 9.5% בהשוואה לרבעון הראשון של 2017, גבוה משמעותית מתחזיות האנליסטים, שצפו הכנסות של 79 מיליון דולר. מניית החברה הגיבה אמש בחיוב לתוצאות ועלתה בנסד"ק ב-5% לשווי שוק של 217 מיליון דולר.

עם זאת, יש לציין כי בהשוואה לרבעון הרביעי של 2017 הכנסותיה של סרגון ברבעון הראשון שיקפו ירידה של כ-3.9%. יש לייחס זאת בעיקר לסיבות עונתיות, וזאת בשל הנטייה של חברות למצות את התקציב השנתי שלהן ברבעון הרביעי ועל כן מגבירות הזמנות.

סרגון הציגה רווח תפעולי של 5.4 מיליון דולר, בהשוואה ל- 20 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ול-7.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי. בשורת הרווח הנקי, החברה עברה מהפסד של 0.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017 לרווח של 2.1 מיליון דולר.

הודו הופכת לשוק היעד המרכזי של החברה

הנתון הבולט בדו"ח המלמד על האסטרטגיה העסקית של החברה הוא שיעור ההכנסות הגבוה מהודו. ברבעון הראשון השוק ההודי היווה כ-46% מהכנסות החברה. הודו הפכה בשנים האחרונות בהדרגה לשוק היעד המרכזי של החברה. ב-2014 עמדו ההכנסות מהודו על 25% בלבד, ב-2015 עלו ההכנסות מהודו ל-30% וברבעון הקודם היווה השוק ההודי על 40%. במקביל, חלה ירידה בחשיבותו של השוק באפריקה, וזאת חרף העובדה כי גם היבשת השחורה עוברת מהפכה סלולארית. למרות זאת, ההכנסות מאפריקה ברבעון האחרון עמדו על 2% בלבד.

הודו היא שוק הסלולר השני בגודלו בעולם מבחינת מספר משתמשים והוא גדל בקצב המהיר ביותר בעולם במונחים של מספר המשתמשים. על פי הדו"ח האחרון של ה-GSMA, מספר המנויים הסלולאריים בהודו צפוי לגדול ביותר מ-200 מיליון מנויים עד 2020 ולחצות את רף מיליארד המנויים. מלבד הגידול במספר המשתמשים, השוק ההודי גם חווה שינוי בהתנהגות המנויים המתבטא במעבר משימוש בעיקר בשירותי קול לשימוש בכמות גדולה של שירותי מידע סלולריים,

בעקבות כך, מאז 2012 רשתות הסלולר המקומיות עוברות בהדרגה מתשתיות 3G לתשתיות 4G וזאת כדי להתמודד עם הדרישה של הלקוחות לקבל גישה רחבת פס לאינטרנט ולמובייל. התחזית היא שב-2018 יהיו בהודו כ-90 מיליון משתמשים בשירותי 4G, ורשתות הסלולר שואפות לשדרג את התשתית כמה שיותר מהר כדי להשיג נתח גדול משוק צומח זה.

המוצר העיקרי שמספקת סרגון היא פלטפורמת IP-20 המהווה פיתרון יעיל למפעילות תקשורת להרחיב את קיבולת הרשת שלהן ולשדרג אותו לתשתית 4G. טכנולוגיית ריבוי הליבות של סרגון מסייעת למפעילי התקשורת לעמוד בצרכי השירות באזורים מאוכלסים במיוחד, בהם סיב תקשורת אופטי אינו קיים וקשה להשיג ספקטרום עבור תמסורת אלחוטית, וזאת באמצעות מתן תמסורת 4G בקצב של עד 1Gbps על גבי ערוץ תדר צר בודד.

עירא פלטי נשיא ומנכ"ל סרגון ציין כי. "היה לנו צבר הזמנות חזק ברבעון הראשון, עם תנופה חזקה המגיעה מהודו. במהלך הרבעון הראשון זכינו במספר פרויקטים חדשים חשובים ומטרתנו היא להמשיך ולהגדיל את נתח השוק בהדרגה. המטרה הפיננסית שלנו היא ששנת 2018 תהיה השנה הרביעית ברציפות של הגדלת הרווח הנקי, למרות ההתמודדות מול מספר אתגרים שאין לנו שליטה עליהם כגון שערי מטבע ומחסור ברכיבים פאסיביים".

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , דוחות רווח , תקשורת אלחוטית