גילת ו-Satcom Direct מפתחות אנטנת לוויינים מוטסת

1 אוגוסט, 2023

ההסכם מסייע לגילת להיכנס לתחום התקשורת הלוויינית המוטסת הצבאית. במאי 2022 חתמה סטקום דיירקט על הסכם דומה לפיתוח משותף של מסופי תקשורת מוטסים מבוססי ESA, ביחד עם OneWeb וחברת QEST הגרמנית

חברת גילת רשתות לוויין (Gilat) חתמה על הסכם אסטרטגי עם חברת Satcom Direct האמריקאית לפיתוח ואספקה של אנטנת כיוון אלקטרוני (ESA) בקוטר של 64 מ"מ עבור תקשורת לוויינית בכלי טיס עבור יישומים עסקיים, ממשלתיים וצבאיים. האנטנה תצא לשוק במהלך שנת 2025 ותהיה חלק מקו מסופי התקשורת התעופתיים Plane Simple של סטקום דיירקט. הם מתוכננים לשימוש מול מערך לווייני OneWeb, אשר נעים במסלול לווייני נמוך (LEO). 

מעניין לציין שבמאי 2022 חתמה סטקום דיירקט על הסכם פיתוח משותף של מסופי תקשורת מוטסים מבוססי ESA ביחד עם OneWeb וחברת QEST הגרמנית. ממהודעה של החברה לא ניתן לדעת האם מדובר בשני מוצרים מקבילים, או שההסכם המקורי נכשל ולכן החברה פנתה אל גילת כאל ספק טכנולוגיות שני. במסגרת הסכם הפיתוח והאספקה, חברת Satcom Direct Avionics הקנדית (נמצאת בבעלות סטקום דיירקטׂ) תפתח ותייצר את המודמים עבור המסופים, כאשר גילת תהיה אחראית על פיתוח וייצור מרכיב האנטנה במסופים.

נשיא דיירקט סטקום, כריס מור, אמר שהמסוף החדש יספק כיסוי תקשורתי גלובלי, תוך הפחתת החיכוך, המשקל וצריכת הדלק שנגרמים בתעופה עקב מסופי תקשורת גדולים ומסורבלים. מנכ"ל גילת, עדי צפדיה, רמז ששיתוף הפעולה מרחיב את פעילות האנטנות הצבאיות של החברה: "חתימת ההסכם היא אבן דרך משמעותית עבור גילת בזמן בו אנו מתרחבים בתחום התעופה המוטסת (In Flight Connectivity), מתעופה מסחרית לתעופה עסקית, ולתחום המיקוד האסטרטגי שלנו בממשל וביטחון".

גילת מספקת פתרונות תקשורת פס רחב מבוססת לוויין (פלטפורמת ענן ומסופי תקשורת) עבור מערכי לוויינים בקיבולת גבוהה מאוד (VHTS), לוויינים מוגדריתוכנה (SDS), לוויינים מנמיכי רום וכן מגברי מצב מוצק לווייניים וממירי תדרים. החברה נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-1.3 מיליארד שקל. סטקום דיירקט ממלבורן, ארה"ב, היא ספקית מרכזית של פתרונות תקשורת לווייניות למערכת הביטחון האמריקאית. היא מספקת מסופי וידאו טקטיים לוויינייים לצבא האמריקאי, פתרונות תקשורת לווייניים למטוסי תובלה C-130 ועוד. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , תעופה וביטחון , תקשורת

פורסם בתגיות: גילת