לפני מכירתה, זינקו הכנסות אורבוטק ב-33%

8 מאי, 2018

החברה הנמכרת ל-KLA Tencor, דיווחה על הכנסות של 251 מיליון דולר, הודות לצמיחה בכל חטיבות החברה. אורבוטק קיבלה הזמנה משמעותית בהיקף של 50 מיליון דולר בתחום המעגלים המודפסים

חודשים ספורים לפני השלמת מכירתה לחברת KLA Tencor, דיווחה היום חברת אורבוטק (Orbotech) על זינוק משמעותי בהיקף הכנסותיה ברבעון הראשון של 2018, שהתעלה מעבר לתחזיות האנליסטים. על-פי תחזית החברה, במהלך השנה הזו יושלם המיזוג שלה עם KLA Tencor, כך שמדובר ככל הנראה באחד מהדו"חות האחרונים שאורבוטק כחברה עצמאית. במקביל, דיווחה אורבוטק על עסקה משמעותית בהיקף של 50 מיליון דולר עם יצרנית עולמית מובילה של מעגלים מודפסים גמישים.

הכנסות אורבוטק ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו ב-251 מיליון דולר, המהווים גידול של 33% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נבע מעלייה במכירות בכל שלושת החטיבות המרכזיות של החברה: ההכנסות מתחום ה-PCB צמחו ב-12% ל-87.1 מיליון דולר, ההכנסות מתחום ה-FPD עלו ב-50% ל-80.5 מיליון דולר, וההכנסות מתחום ה-SD צמחו ב-49.7% ל-78.6 מיליון דולר. בשורה התחתונה, הרווח הנקי לפי כללי GAAP יותר מהכפיל עצמו ל-30.3 מיליון דולר, והרווח הנקי Non-GAAP עלה ב-84% לכ-41.1 מיליון דולר. אורבוטק העריכה שברבעון השני יסתכמו המכירות ב-250-265 מיליון דולר – צמיחה של 18%-25% בהשוואה לרבעון השני 2017.

עסקה גדולה בהיקף של 50 מיליון דולר

במקביל לתוצאות הכספיות, דיווחה היום אורבוטק על עסקת PCB משמעותית: החברה קיבלה הזמנות בהיקף של כ-50 מיליון דולר מחברת Career Technology, שהיא יצרנית גלובלית של רכיבי מעגלים מודפסים (PCB) גמישים המשמשים בסמארטפונים. החהרה הזמינה מאורבוטק מגוון פתרונות לייצור המבוסס על פולימר גבישי (LCP). הפתרונות ישמשו לייצור הדור הבא של רכיבי מעגלים מודפסים גמישים (FPC). אספקת הפתרונות צפויה להתבצע במהלך הרבעון השני של 2018, ולהסתיים עד סוף 2018.

חברת אורבוטק נחשבת למובילה עולמית בתחום מערכות הבדיקה של מעגלים מודפסים, מערכות אוטומטיות לבדיקת צגים שטוחים במהלך הייצור, ובתחום מערכות הייצור של מארזים מתקדמים וצפופים מאוד ותהליכי ייצור של מוליכים למחצה. בשנים האחרונות נמצאת אורבוטק במסלול צמיחה והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-2.9 מיליארד דולר. בחמש השנים האחרונות הוכפל מחיר המנייה כמעט פי שישה: מ-10.3 דולר במרץ 2013 לכ-60.5 דולר היום. לפני כחודשיים חתמה אורבוטק על הסכם למכירתה לחברת KLA Tencor האמריקאית בעיסקת מזומן ומניות בהיקף של כ-3.4 מיליארד דולר. זו אחת מהעסקאות הגדולות בהייטק הישראלי בשנים האחרונות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה