רפאל תייצר את כיפת ברזל ברומניה

17 מאי, 2018

רפאל חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Romaero הרומנית, לייצור מערכות מתקדמות. רפאל הסבירה שמדובר בהיערכות לתוכנית ההצטיידות של צבא רומניה. מנכ"ל החברה הרומנית רמז שהמערכות יימכרו גם בחו"ל

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות (Rafael) חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Romaero הרומנית שנועד לתת מענה לדרישות המבצעיות של הצבא הרומני, בהתאם לתוכנית הצטיידות חדשה אשר אושרה על-ידי הפרלמנט הרומני. מדובר במערכות הגנה אווירית לרבות כיפת ברזל וכיפת ברזל ימית, עמדות נשק נשלטות מרחוק מדגם סמסון וטילים טקטיים מדויקים מדגם ספייק. ב-15 השנים האחרונות חתמה רפאל על הסכמי העברת ייצור לחו"ל (PTP) עם כ-50 מדינות, בהן: ארה"ב, קנדה, גרמניה, ספרד, איטליה, פולין ועוד.

מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל.) יואב הר-אבן אמר שהפתרונות של רפאל נמצאים כיום בשימוש ברומניה. "אנחנו מצפים להרחיב את נוכחותנו ברומניה ולעבוד עם ROMAERO במטרה ליצור דרכים חדשות של שיתוף פעולה עם התעשייה המקומית ועם ספקים". מעניין לציין שבעוד רפאל מעוניינת לספק מערכות לצבא רומניה, השותפה הרומנית מתעניינת בייצוא: אומנם מנכ"ל Romaero, רמוס וולפסקו, אמר שהגידול בהוצאות הביטחון ברומניה מספק הזדמנויות חסרות תקדים, אולם הוא הוסיף. "ביחד נוכל להרחיב את המכירות שלנו בעולם, עם מערכות חדישות שייוצרו ברומניה".

תקציב ההתחמשות הרומני צמח ב-50%

חברת רפאל הוקמה לפני 70 שנה ובשנת 2017 הסתכמו מכירותיה בכ-2.2 מיליארד דולר, עם רווח נקי של כ-124 מיליון דולר. כיום יש לחברה צבר הזמנות של כ-6.9 מיליארד דולר. חברת Romaero מעסיקה כ-900 עובדים ונחשבת לחברה הגדולה ביותר בתעשיית התעופה הרומנית. החברה נמצאת בשליטת משרד הכלכלה הרומני (52%) ועוסקת בעיקר בשירותית חזוקת ותיקון מטוסים. בתקופת המלחמה הקרה היא עסקה בשיפוץ מטוסים סובייטיים, ובשנים האחרנות היא מטפלת במטוסים מערביים, דוגמת בואינג 737 ו-757 ובמטוסי הרקולס C-130 של לוקהיד מרטין.

מאחורי תוכנית החימוש הרומנית עומד חשש גובר מפני רוסיה, אשר מאפיין את כל מדינות מרכז אירופה מאז פרוץ המשבר באוקראינה. להערכת מכון המחקר Sipri, בשנת 2017 צמח תקציב החימוש המזרח אירופי בכ-12%. אומנם תקציב הביטחון הפולני היה הגדול ביותר ותפס 42% מכלל תקציבי מרכז אירופה, אולם התקציב הרומני הוא בעל הצמיחה המהירה ביותר: בשנת 2017 הוא צמח ב-50% להיקף של 4 מיליארד דולר, בעקבות תוכנית רחבת היקף למהפיכת מודרניזציה בצבא הרומני, שהחלה בשנת 2016 ותימשך עד לשנת 2026.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון