שוק השבבים לרכב צפוי לצמוח ב-2018 ב-18.5%

2 יוני, 2018

היקף המכירות של שבבים לרכב צפוי השנה להגיע להיקף שיא של 32.3 מיליארד דולר. תהיה זו השנה השלישית ברציפות של צמיחה דו-ספרתית

בעקבות הביקוש בקרב הצרכנים, לצד העידוד הממשלתי, יותר ויותר מערכות אלקטרוניות שמשפרות את ביצועי הרכב, מגבירות את הנוחות או מספקות התראות בטיחות ונוקטות בצעדי מנע כדי להבטיח את בטיחותו וערנותו של הנהג, מתווספות כיום לכלי הרכב החדשים מדי שנה. הגידול במערכות הללו, לצד העלייה במחירים של רכיבי זיכרונות המוטמעים במערכות אלה, צפויים לדחוף את מכירות המעגלים המשולבים בתחום הרכב השנה לצמיחה חדה של 18.5% ולשיא חדש של 32.3 מיליארד דולר, מעל השיא שנקבע רק בשנה שעברה ועמד על 27.2 מיליארד דולר – כך עולה מדו"ח עדכני של חברת המחקר IC Insights. אם התחזית של מכון המחקר תתגשם, תהיה זו השנה השלישית ברציפות שבה שוק השבבים לתחום הרכב רושם צמיחה שנתית דו-ספרתית.

במהלך השנים האחרונות, שוק השבבים לתחום הרכב חווה תנודות קיצוניות בצמיחה. לאחר שצמח ב-11.5% ב-2014, ב-2015 היינו עדים לצמיחה שלילית של 2.5%, אולם ב-2016 שוב ראינו התאוששות מרשימה שהסתכמה בגידול נאה של 10.6%. ב-IC Insihgts מדגישים כי הנסיגה ב-2015 היתה בעיקר תולדה של ירידה במחיר המכירה הממוצע (ASP) בכל הקטגוריות של השבבים לרכב – החל ממיקרו-בקרים, מעגלים משולבים אנלוגיים, זיכרונות DRAM ו-NAND ומעגלים משולבים לוגיים. ירידת מחירים זו קיזזה את העלייה שנרשמה בהיקף היחידות שנמכרו.

על פי הדו"ח העדכני של IC Insights, שוק השבבים לרכב צפוי לצמוח בקצב שנתי של 12.5% להיקף של 43.6 מיליארד דולר עד שנת 2021. זהו קצב הצמיחה הגבוה ביותר מקרב ששת שווקי היעד המרכזיים. זוהי בשורה טובה לשוק האוטו-טק הישראלי, שנמצא בשנים האחרונות בתנופה אדירה וכולו חברות כמו מובילאיי, אינוויז, אוטוטוק ועוד, שמפתחות טכנולוגיות לרכב חכם ואוטונומי והצליחו לקבע את מעמדן כשחקניות מובילות בשוק העולמי.

שוק השבבים לרכב כולו צפוי להוות ב-2018 7.5% בלבד מכלל מכירות המעגלים המשולבים בתעשיית השבבים. עם זאת, חלקו של שוק הרכב צפוי לצמוח לכדי 9.3% מכלל תעשיית השבבים ב-2021. שוק המעגלים המשולבים האנלוגיים – הן שבבים אנלוגיים ליישומים כלליים והן שבבים אנלוגיים ליישומים ספציפיים בתחום הרכב – צפוי להוות כ-45% מכלל מכירות השבבים לרכב ב-2018, ואילו מכירות מיקרו-בקרים (MCU) צפוי להוות כ-23% מכלל המכירות השנה. ישנן ספקיות רבות של רכיבים אנלוגיים לרכב, ואולם גל הרכישות בתעשייה הזו בשנים האחרונות צמצמה את מספר החברות הגדולות בתחום. בין המיזוגים הגדולים שהשפיעו על מפת השוק ניתן למנות את הרכישה ב-2015 של Freescale על ידי NXP שבעצמה נמצאת בהליכי מיזוג סופיים עם קואלקום. עוד מיזוגים משמעותיים היו הרכישה של Linear Technology על ידי Analog Devices ב-2017, והרכישה של Intersil על ידי Renesas.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: IC Insights , מחקרים , שוק הרכב