ה-CMS אישרה שיפוי לטיפול של אינסייטק ברעד ראשוני ב-6 מדינות נוספות

5 יוני, 2018

הטיפול של אינסייטק מאושר כעת ב-16 מדינות בארצות הברית, וב-22 מדינות נוספות צפוי להתקבל גם כן אישור בקרוב

חברת אינסייטק  (Insightec) מטירת הכרמל, שפיתחה מערכת בלתי פולשנית לטיפול ברעד ראשוני, הודיעה היום כי ה-CMS, שהיא הרשות הפדראלית המרכזת את ביטוחי הבריאות הממשלתיים מדיקר ומדיקאייד, נתנה את הסכמתה לשפות את מבוטחיה עבור שימוש במכשיר של אינסייטק לטיפול ב רעד ראשוני.

עד היום הטיפול היה משופה בעשר מדינות בארצות הברית, בעיקר במזרח המדינה. כעת הוא יכוסה בשש מדינות נוספות: אינדיאנה, איווה, קנזס, נברסקה, מישיגן ומיזורי. כמו כן, ב-22 מדינות נוספות הוגשו טיוטות אישור חיוביות, ובמידה ויאושרו מספר המדינות בארצות הברית שבהן יהיה הטיפול של אינסייטק כלול בכיסוי הביטוחי יגיע ל-38 מדינות, מה שמגדיל באופן משמעותי את נתח השוק הפוטנציאלי של אינסייטק בארצות הברית.

הכנסותיה של אינסייטק ב-2017 הסתכמו ב-32 מיליון דולר, צמיחה של 28% בהשוואה ל-2016. כמו כן, בדו"ח השנתי של 2017 דיווחה החברה על הזמנות בהיקף של 14 מיליון דולר ל-2018.

אינסייטק פיתחה מערכת ייחודית לטיפול בתופעת הרעד הראשוני (essential tremor). מדובר בהפרעה נוירולוגית שכיחה מאוד הפוגעת בתנועה של כחמישית מכל המבוגרים מעל גיל 65. ההפרעה מתאפיינת ברעד קצבי המתרחש תוך כדי ביצוע פעולות נגד כוח הכבידה. הטיפול של החברה מתבסס על טכנולוגיית אולטרסאונד ממוקד ומונחה MRI, אשר אינו פולט קרינה מייננת. המערכת עושה שימוש בגלי אולטרסאונד בעוצמה גבוהה כדי להשמיד את הרקמות המיועדות במוח, וכל זאת בזמן שהמטופל נמצא בהכרה מלאה ותחת מעקב MRI המספק הדמיה רציפה ושליטה בטיפול.

גיוס ההון הגדול ביותר בתעשיית המכשור הרפואי בישראל

המערכת של אינסייטקיא מערכת האולטרא-סאונד הממוקד הראשונה בעולם אשר קיבלה אישור שימוש מה-FDA בארצות הברית. עד תחילת 2017 טופלו בה יותר מ-1,000 חולים ב-40 מרכזים רפואיים בעולם. בסך הכל, הטכנולוגיה של אינסייטק שימשה לטיפול ביותר מ-2,000 חולים עד היום.

בפברואר השנה השלימה אינסייטק גיוס הון בהיקף של 150 מיליון דולר. מדובר ככל הנראה בגיוס ההון סיכון הגדול ביותר מחוץ לבורסה שהתבצע בתעשיית המכשור הרפואי הישראלית. הגיוס הובל על-ידי קרן ההשקעות Koch Disruptive Technologies שבבעלות תאגיד Koch Industries, אשר השקיעה 100 מיליון דולר בחברה במסגרת סבב הגיוס.

אינסייט חתמה על הסכמי שיווק עם שתי שחקניות משמעותיות בתחום מכשור הבריאות: סימנס ו-GE Healthcare. אינסייטק מתכוונת להרחיב יכולות השימוש במכשיר לטיפול גם במחלות נוירולוגיות נוספות כגון אפילפסיה, נוירופתיה ועוד.

אינסייטק היא חברה בת של אלביט מדיקל, המחזיקה בכ-22% ממניות החברה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מכשור רפואי

פורסם בתגיות: אינסייטק , מכשור רפואי