ראדא הגדילה את טווח המכ"ם הטקטי ל-200 ק"מ

7 יוני, 2018

המנכ"ל דב סלע: "אנחנו מספקים מענה ישיר לשניים מתוך ששת יעדי המודרניזציה של צבא ארצות הברית, וצופים למערכות המכ"ם החדשות עתיד מבטיח בשוק האמריקאי"

חברת ראדא (RADA) מנתניה חשפה את המכ"ם הטקטי החדש שלה מסוג xrMHR, אשר מגדיל את טווח הגילוי והעקיבה של מערכות מכ"ם ניידות ל-200 ק"מ. המוצר החדש הוא מרחיב את משפחת Multi-Mission Hemispheric Radar – MHR, של מערכות מכ"ם טקטיות. המכ"ם החדש מבוסס על שימוש באנטנת סריקה אלקטרונית אקטיבית מסוג Active Electronically Scanned Array המבוססת על מגברי GaN ומבצעת סריקה אלקטרונית של המרחב בזווית אנכית ובזווית אופקית של 90º.

המכ"ם מופיע עם מספר ממשקי תקשורת דוגמת Ethernet, I/O Discretes, RS-422 ו-RS-232 המאפשרים לקשר אותו אל מערכות שונות כדי לשמש במגוון משימות: החל מהגנה האווירית בטווח קצר, משימות לגובה נמוך כמו איתור רחפנים וכמערכת מכ"ם בקרת אש ליירוט איומים. מנכ"ל ראדא, דב סלע, אמר שהחברה מספקת מענה לצורכי ההגנה על הכוח המתמרן.

סלע: "מכ"ם xrMHR יכול פעול תוך כדי תנועה ומתאים למערכות הגנה אווירית לטווח קצר (SHORAD), הגנה מפני טילים, ארטילריה ופגזי מרגמה (C-RAM)". ביחד איתו, הכריזה ראדא על מכ"ם eCHR המיועד בעקר לשימוש במערכות הגנה אקטיבית על כלי-רכב קרביים. "שתי המערכות החדשות מספקות מענה ישיר לשניים מתוך ששת יעדי המודרניזציה של צבא ארצות הברית. אנחנו צופים להם עתיד מבטיח בשוק האמריקאי".

שוק המכ"מים הטקטיים ממשיך להניע את תנופת הצמיחה של ראדא, וברבעון הראשון של 2018 צמחו המכירות בכ-29% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-6 מיליון דולר. החברה נסחרת בבורסת נסד"ק לפי שווי שוק של כ-91.7 מיליון דולר. לאחרונה היא הקימה חברה בת במרילנד, ארה"ב, ומתכננת להקים קו ייצור של מערכות מכ"ם ייעודיות לשימושו של צבא ארצות הברית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכ"ם