מלאנוקס מאיצה את מחשב העל החזק בעולם

10 יוני, 2018

מחשב Summit החדש מבוסס על 4,608 שרתים הכוללים כל אחד שני מעבדי Power9 של יבמ, שישה מעבדי V100 של אנבידיה ושני מתאמי אינפיניבאנד של מלאנוקס. הוא מבצע 3.3 מיליארד-מיליארדי פעולות חישוב מעורבות בשנייה

חברת מלאנוקס טכנולוגיות  (Mellanox) הודיעה שטכנולוגיית התקשורת שלה מסוג EDR InfiniBand בקצב של 100 גיגה ביט, הותקנה במחשב העל Summit, שבנייתו הסתיימה במעבדה הלאומית של ארה"ב באוק רידג' (Oak Ridge). המחשב Summit מספק עוצמת מיחשוב של 200PetaFLOP וכולל רשת כפולה של תשתיות EDR InfiniBand המספקות מהירות תקשורת של 200 גיגה-ביט לשנייה לכל שרת במערכת. המחשב הושק ביום שישי האחרון ונחשב למחשב העל החזק ביותר בעולם, ומהיר פי שמונה יותר ממחשב העל הקודם המהיר ביותר בארה"ב, Titan.

המחשב Summit ישמש לביצוע הדמיות פיצוצים בכוכבים, חקר חומרים למוליכי על בטמפרטורות גבוהות, מחקרים בתחומי הביולוגיה, הרפואה והביטחון. "אנחנו גאים להאיץ את מערכת המיחשוב המהירה בעולם", אמר נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן. לדבריו, הפרוייקט בוצע בשיתוף פעולה של מעבדת המחקר של יברת יבמ, עם חברת אנבידיה ועם חברת מלאנוקס.

מחשב הבינה המלאכותית החזק בעולם

מנהל תוכנית המחשב במעבדה הלאומית אוק רידג', באדי בלנד, אמר שהטכנולוגיה התוך-רשתית של אינפיניבנד (In-Network Computing) הינה טכנולוגיה חדשה וקריטית המסייעת ל-Summit להשיג את המטרות המדעיות והמחקריות שלו. "אנו שמחים לראות את פירות שיתוף הפעולה שלנו עם מלאנוקס בשנים האחרונות באמצעות פיתוח טכנולוגיית המחשוב ברשת, ומצפים לנצל זאת להשגת ביצועים גבוהים הדרושים ליישומים שלנו".

המחשב החדש כולל 4,608 שרתים שכל אחד מהם בנוי משני מעבדי Power9 בעלי 22 ליבות של חברת יבמ, ו-6 מעבדים גרפיים מדגם Tesla V100 של חברת אנבידיה, המקושרים אל השרתים האחרים של סאמיט באמצעות שני מתאמי תקשורת מסוג EDR 100Gb/s InfiniBand של מלאנוקס. התשתית הזאת מחוברת אל מערך זיכרון בנפח של יותר מ-10 פטה-בייט.

המחשב החדש מסוגל לבצע 3.3 מיליארד מליארדי פעולות בשנייה (EXAOPS) מסוג דיוק מעורב (mixed precision calculations). היכולת הזאת החשובה ביותר בתחום מערכות בינה מלאכותית המבצעות את תהליך לימוד המכונה באמצעות מידע בעל רמת דיוק משתנה, תהליך אשר מקצר דרמטית את זמן הלימוד של אלגוריתם הבינה המלאכותית. היכולת הזו הופכת אותו למחשב הבינה המלאכותית החזק ביותר בעולם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , תקשורת