Ride Vision הישראלית פיתחה מערכת ADAS לאופנועים

18 יוני, 2018

המערכת של החברה מתבססת על מצלמה קדמית ומצלמה אחורית ומחשב קטן המעבד את הנתונים ומספק לרוכב האופנוע התרעות בפני סכנות התנגשות תוך מאית השנייה

מערכות סיוע לנהג (ADAS) הפכו כבר לחלק אינטגראלי ממערך הבטיחות של כלי רכב כיום, והן צפויות לשמש מרכיב בסיסי במכונית האוטונומית העתידית. ואולם, דווקא כלי הרכב המועד ביותר לסכנות דרך ותאונות, האופנוע הדו-גלגלי, נותר חשוף ללא מערכת בטיחות מסייעת דומה. חברת הסטארט-אפ Ride Vision מתל אביב חשפה השבוע מערכת ראשונה מסוגה המתבססת על ראיית מכונה ורשת נוירונים מלאכותית המספקת לאופנועים וקטנועים התרעות מפני התנגשות באמצעות סריקה היקפית של 360 מעלות. בתוך כך, הודיעה החברה על גיוס השקעה ראשונית (סבב סיד) בהיקף 2.5 מיליון דולר, בהובלת קרן YL Ventures.

המערכת של Ride Vision, הקרויה CAT, מורכבת ממצלמה קדמית רחבה מצלמה אחורית המספקות כיסוי היקפי, וחומרה זעירה שכוללת מחשב קטן המבצע את ניתוח המידע באמצעות טכנולוגיה של בינה מלאכותית.  כמו כן, המערכת יכולה להתבסס על כל סוג של חיישן המותקן על האופנוע, מה שמאפשר ליצרני אופנועים להתאים את המערכת לצרכים שלהם ובכך להפחית את עלויות הייצור. .

המערכת של החברה, המתבססת על למידה עמוקה, מתריעה בפני הרוכב תוך כדי נסיעה בפני סכנות התנגשות ומכשולים על הכביש תוך עשירית שנייה, ומאפשרים לו להגיב מבעוד מועד. כך למשל, המערכת מאפשרת לרוכב להיות מודע לרכב שמתקרב אליו בצורה מסוכנת ולהתרחק ממנו בזמן גם בלי להביט לאחור או להסתכל במראה.

מערכות ADAS מוטמעות כיום בכל דגמי הרכב החדשים. מערכות אלה, המספקות התרעות בטיחות לנהג באמצעות אמצעי חישה שונים, מהוות גם את הטכנולוגיה הבסיסית למכונית האוטונומית העתידית. עם זאת, דווקא אופנועים נותרו ללא מענה טכנולוגי דומה, וזאת למרות העובדה כי רכבים דו-גלגליים חשופים לאין שיעור לתאונות מאשר נהגי מכוניות: דו"ח של מנהל הבטיחות בדרכים בארצות הברית, שפורסם בפברואר האחרון, קבע שמקרי מוות בתאונות אופנוע שכיחים פי 28 מאשר בתאונות מכונית.

אחת הסיבות להיעדרן של מערכות ADAS לאופנועים היא גודלן ועלותן היקרה. Ride Vision הצליחה לפתח מערכת מקבילה לאופנועים שמתבססת על חומרה קטנה יותר ומצלמות פשוטות וזולות יותר בהשוואה למערכות ה-ADAS לכלי רכב, מה שמאפשר התקנה בכלי רכב דו גלגליים שהם קטנים וזולים בהרבה ממכונית.

מייסד ומנכ"ל החברה, אורי לביא, אופנוען בעצמו, מספר: "אופנוענים הינם לרוב קשובים ודרוכים לנעשה בכביש. יש לנו מערכת יחסים מיוחדת עם הכביש, ואולם למרבה הצער ישנם לא מעט גורמים שהם מחוץ לשליטתנו אשר מגדילים את סכנת ההתנגשות, ולאור המהירות הגבוהה, משקלו הקל והאופי החשוף של הכלי הופכים את ההתנגשות למסוכנת הרבה יותר. כאופנוענים בעצמנו, החלטנו ליישם את המומחיות שלנו בלמידה עמוקה וטכנולוגיות חישה מתקדמות כדי לפתור את האתגרים הטכנולוגיים ובעיות העלות ולאפשר לרוכבים את היכולת לראות, לחזות ולהימנע מהתנגשויות."

על פי Statista, ב-2018 יימכרו כ-132.4 מיליון אופנועים ברחבי העולם. על פי חברת המחקר Fact.MR, שוק האופנועים צפוי לצמוח עד 2022 להיקף של 150 מיליארד דולר. החברה הוקמה על ידי אורי לביא וליאור כהן (בתמונה למעלה), שניהם רוכבי אופנוע, ומעסיקה שישה עובדים בהרצליה.

.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: ride vision