פרוסט אנד סליבאן העניקה לברנמילר את אות החדשנות

20 יוני, 2018

החברה פיתחה טכנולוגיית אגירת אנרגיה באמצעות חום המתחברת לכל סוגי מתקני ייצור האנרגיה. מתכננת הקמת תחנת הדגמה בניו יורק בהשקעה כוללת של כ-2.5 מיליון דולר

חברת המחקר פרוסט אנד סאליבן העניקה את פרס המוצר החדשני ביותר לשנת 2018 בתחום אגירת האנרגיה התרמית לחברת ברנמילר אנרג'י (Brenmiller Energy) הישראלית. טכנולוגיית אגירת האנרגיה של ברנמילר מבוססת על אגירת חום ממגוון מקורות – שמש, רוח וגז טבעי – והמרתה לחשמל נקי בכל שעות היממה. מייסד ומנכ"ל החברה, אבי ברנמילר, אמר שלמערכות האגירה יש תפקיד חשוב ביישום נרחב של אנרגיות מתחדשות. "הטכנולוגיה שלנו מייעלת את ייצור החשמל ותורמת לסביבה ירוקה יותר", אמר.

ברנמילר אנרג׳י הוקמה ב-2012 על-ידי אבי ברנמילר (בתמונה למעלה), מנכ"ל סולל לשעבר, וקבוצת מהנדסים שפרשו מסולל לאחר מכירתה לסימנס הגרמנית ב-2009. טכנולוגיית bGen של החברה מבוססת על שני מחזורים: מחזור הטעינה מבוסס על קבלת קיטור או חשמל והמרתו לחום, הנאגר באמצעות חומר מוצק המגיע לטמפרטורות של עד 550 מעלות צלסיוס. מחזור הפריקה מבוסס על המרת החום לקיטור ואספקתו למערך ייצור החשמל הסטנדרטי. המתקן כולל שלושה מרכיבים מרכזיים: מחליף אנרגיה, מודול אגירה, ומודול ייצור קיטור. המתקן מודולרי ומתאים לשימוש בכל מתקני האנרגיה הקיימים היום לייצור חשמל.

כיום החברה מפעילה מתקן להוכחת היתכנות במישור רותם בנגב, בהספק של 1.5 מגה-ואט. בתחילת השנה היא נכנסה לשוק האמריקאי כאשר חתמה על הסכם לשיתוף פעולה טכנולוגי עם עם חברת החשמל של מדינת ניו-יורק (NYPA). חברת NYPA היא חברת החשמל הגדולה בארה"ב הנמצאת בבעלות ממשלתית. היא תשווק את תחנות האגירה של ברנמילר בארה"ב ובקנדה. שתי החברות קיבלו לאחרונה מימון בהיקף של מיליון דולר מטעם קרן BIRD לפרוייקט משותף לפיתוח והקמת מערכת ייצור מבוססת אגירה תרמית באוניברסיטה במדינת ניו-יורק. סה"כ עלות הפרוייקט נאמדת בכ-2.5 מיליון דולר.

ברנמילר נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של 173 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות