TriEye פיתחה פיתרון מבוסס אינפרה-אדום לרכב אוטונומי

20 יוני, 2018

החברה הצליחה להפחית משמעותית את עלותם של חיישני SWIR ולאפשר את השימוש בהם במערכות חישה לרכב אוטונומי. החברה השלימה גיוס סיד של 3 מיליון דולר

חברת הסארט-אפ TriEye מתל אביב, המפתחת פתרונות חישה ויזואליים, הודיעה על השלמת גיוס של 3 מיליון דולר בסבב סיד בהובלת קרן גרוב ונצ'רס. בעקבות ההשקעה מונה דב מורן (בתמונה), השותף המנהל של הקרן, ליו"ר הדירקטוריון של TriEye. כספי הגיוס ישמשו את החברה כדי לקדם את פיתוח המערכת, לגייס עובדים נוספים ולהרחיב את נוכחותה הגלובלית.

TriEye פיתחה פתרון חישה ויזואלי המבוסס על מצלמות אינפרה-אדום בגלים קצרים (SWIR), שניתן ליישמו במגוון תחומים, כאשר המרכזי בהם הוא תחום הרכב האוטונומי. המערכת של החברה מציעה פתרון חישה יעיל לתנאי ראות בעייתיים כמו חושך, גשם, ערפל ואבק. בחברה לדברי החברה מצלמות מבוססות SWIR מאפשרות אמינות גבוהה יותר ודיוק רב יותר בזיהוי מכשולים ועצמים בתנאי ראות ירודים בהשוואה לפתרונות חישה אחרים המקובלים כיום בשוק כדוגמת מכ"ם ולידאר.

עם זאת, עד היום נעשה שימוש בטכנולוגיה זו רק בתעשיות הצבאיות, החלל והתעופה, וזאת בשל עלותם הגבוהה של החיישנים מסוג זה.  TriEyeהצליחה, בזכות טכנולוגיית הייצור שלה, להפחית משמעותית את עלותם של חיישני ה-SWIR ושילובן במערכות אלקטרו-אופטיות. כיום, עלות מערכת SWIR בסיסית עומדת על כ-8,000 דולר. להערכת TriEye, הפיתרון שלה צפוי לעלות פחות מ-100 דולר, מה שיאפשר ייצור המוני נגיש לתעשיית הרכב. לשם השוואה, עלות של חיישני לידאר עומדת כיום על מאות דולרים.

הטכנולוגיה פותחה לאחר מחקר רב שנים באוניברסיטה העברית בירושלים בהובלת פרופסור אוריאל לוי, הנחשב לאחד החוקרים המובילים בעולם בתחום הננו-פוטוניקה. TriEye הוקמה ב-2016 על ידי פרופ’ אוריאל לוי, עומר קפח, ואבי בקל, המשמש כמנכ”ל החברה, והיא מעסיקה כ-7 עובדים במשרדיה בתל אביב.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , גיוסי הון , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: trieye , דב מורן