סמסון הגרמנית רוכשת את פריקוגנייז הישראלית

21 יוני, 2018

פריקוגנייז פיתחה מערכת היודעת, באמצעות למידת מכונה, לזהות מבעוד מועד תקלות במערכות תעשייתיות. בעקבות המיזוג, סמסון, הנחשבת ליצרנית שסתומי הבקרה המובילה בעולם, תציע פיתרון משולב עם הטכנולוגיה של פריקוגנייז

חברת סמסון (Samson) הגרמנית, המייצרת שסתומי בקרה לתהליכים אוטומטיים במפעלים, רוכשת את חברת הסטארט-אפ הישראלית פריקוגנייז (Precognize) מטירת הכרמל. פריקוגנייז פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לזהות מבעוד מועד התפתחות של תקלות במערכות תעשייתיות. סמסון הודיעה שהיא מתכננת לשלב את טכנולוגיות זיהוי התקלות של פרקוגנייז בפיתרון משולב אשר יסייע לנהל ולנטר תהליכים אוטומטיים במפעלים. סכום הרכישה לא פורסם, אבל לפי הערכות בתעשייה הוא נע בין 20 ל-30 מיליון דולר.

חברת פריקוגנייז הוקמה בשנת 2014, ובתחילת 2017 היא ביצעה גיוס הון בהיקף של 2 מיליון דולר מקרן מייבריק ונצ'רס, שתרשום רווח נאה בעקבות האקזיט. הפלטפורמה של החברה אוספת נתונים מהחיישנים המותקנים במפעל, מנתחת את המידע באמצעות ניתוח סטטיסטי ובינה מלאכותית, ומספקת התראות על תקלות – לעתים שעות, ימים ואפילו שבועות מראש. בשלב הראשון המערכת לומדת את אופן הפעולה של המערכות במפעל, ובונה בתוך מספר ימים מודל של התהליכים האוטומטיים ושל יחסי הגומלין בין המערכות והמכונות.

תהליך המידול ניזון גם מהניסיון וההיכרות של מנהלי התפעול של המפעל. לאחר מכן, תוך שימוש בלמידת מכונה, הפלטפורמה מנטרת את התפקוד השוטף של המפעל ומספקת התראות מוקדמות על תקלות ובעיות. המערכת של פריקוגנייז מיועדת למפעלים בתעשיות הכימיקלים והפטרוכימיות, האנרגיה, גז ונפט ואפילו בתחום המטרולוגיה. פריקוגנייז הוקמה על-ידי רענן מנור וחן לינצ’בסקי, המשמש כיום כמנכ”ל החברה. כיום היא מעסיקה כ-15 עובדים במשרדיה בטירת הכרמל, ובין לקוחותיה בישראל נמנים בז"ן, כרמל אולפינים, כיל ואדמה.

פריקוגנייז צפויה להמשיך ולפעול כחברה עצמאית גם לאחר המיזוג. חברת סמסון מפרנקפורט, גרמניה, היא היצרנית המובילה בעולם של מגופים ושסתומי בקרה למערכות תעשייתיות אוטומטיות. החברה, שהוקמה ב-1907, מעסיקה כ-4,000 עובדים והכנסותיה השנתיות עומדות על 600 מיליון אירו. אנדריאס וידל, מנכ"ל סמסון. "ה-DNA, החזון והמיצוב האסטרטגי של שתי החברות משלימים זה את זה באופן ייחודי. המיזוג מקרב אותנו להגשמת היעד שלנו להפוך למובילת שוק בתחום רשתות שסתומי בקרב חכמות בתהליכים אוטומטיים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חברות סטראט-אפ , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: סמסון , פריקוגנייז