גילת זכתה במיזמי תקשורת בפרו בהיקף של 153.6 מיליון דולר

28 יוני, 2018

הפרוייקטים נעשים במסגרת תוכנית לאומית לאספקת תקשורת רחבת פס לכל האזורים המרוחקים בפרו. בעקבות ההודעה זינקה מניית גילת בבורסה בתל אביב בכ-5%, והעניקה לחברה שווי שוק של 1.73 מיליארד שקל

GILAT SATELLITE NETWORKS

חברת גילת רשתות לוויין מפתח תקווה (Gilat), הודיעה היום כי זכתה בחוזה של Fitel, קרן התקשורת הממשלתית Fitel בפרו לביצוע שני פרויקטים נרחבים של תשתית תקשורת אזורית בהיקף כולל של 153.6 מיליון דולר. במסגרת ההתחייבות להפעלת רשתות הגישה, גילת תחבר כ-632 מוסדות ציבוריים ו-349 כפרים באזורים מרוחקים לשירותי פס רחב.

הפרויקטים יתבצעו בשני אזורים מרוחקים בפרו שלוקים בתשתית האינטרנט שלהם. אחד הפרויקטים יתבצע באזור האמזונס והיקפו יהיה כ-108 מיליון דולר, ואילו הפרויקט השני יתבצע באזור איקה והיקפו יעמוד על 45.6 מיליון דולר. גילת צופה להכנסות נוספות ממכירת קיבולת רשת לספקיות סלולר ומפיתוח פלטפורמות ללמידה דיגיטלית, שירותי בריאות דיגיטלית, ושירותי ממשל דיגיטליים. שני הפרויקטים האלה מצטרפים לארבעה פרויקטי תקשורת הנמצאים בשלבי סיום באזורים נוספים בפרו, בהיקף כולל של כ-400 מיליון דולר. היוזמה האזורית של Fitel מייצגת את השלב המשלים של פרויקטPeruvian National Fiber Backbone, שמטרתו לחבר כפרים באזורים מרוחקים לשירותי תקשורת בפס רחב.

אריה רורשטוק, סמנכ"ל ומנהל גילת בפרו, אמר שהמטרה ארוכת הטווח של גילת בששת האזורים בהם זכתה, ובאזורים פוטנציאלים נוספים, היא להפוך את פרו למקור הכנסות מובטח, רב-שנתי ומשמעותי. חברת גילת עוסקת עוסקת בפיתוח ויצור ושיווק של פלטפורמת רשת תקשורת לוויינית מבוססת ענן, מודמים במהירות גבוהה, אנטנות ניידות, מגברי מצב-מוצק (SSPA) וממירי תדרים (BUC) להספקים גבוהים. החברה נמצאת בשליטת קרן פימי ונסחרת בבורסה של תל אביב. בעקבות הזכייה עלתה מניית החברה בכ-5% והעניקה לחברה  שווי שוק של כ-1.73 מיליארד שקל. בשנת 2017 הסתכמו מכירותיה בכ-283 מיליון דולר, בהשוואה לכ-280 מיליון דולר ב-2016. אולם השינוי העיקרי היה בשורה התחתונה: החברה עברה מהפסד נקי של 5.3 מיליון דולר, לרווח נקי של 6.8 מיליון דולר ב-2017.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תקשורת , תקשורת אלחוטית