בלעדי: אינטל מעוניינת בשבב תקשורת אוניברסלי לדור החמישי

2 יולי, 2018

פיתחה בישראל שבב תקשורת לתקן החדש IEEE 802.11ax. מנהל קבוצת הקישוריות האלחוטית באינטל, אלקנה בן-סיני: "הרשתות המקומיות והרשתות הסלולריות ירוצו בשבב יחיד"

חברת אינטל (Intel) מתכננת להיכנס לתחום חדש של שבב תקשורת אוניברסלי, אשר יוכל לטפל בכל תקני התקשורת האלחוטית קצרת הטווח שיהיו חלק מטכנולוגיות הדור החמישי. כך נודע ל-Techtime בשיחה עם מנהל תחום הקישוריות האלחוטית (Wireless Connectivity) בחברת אינטל העולמית, אלקנה בן-סיני. לדבריו, בדור החמישי כל הטכנולוגיות נפגשות: "הדור החמישי מוסיף לתקשורת יכולות אמינות מאוד גבוהות, מהירות והתמודדות עם רכיבים ותסריטי שימוש מגוונים מאוד. למעשה כל טכנולוגיות התקשורת מתחברות ב-5G".

בשלב הראשון, הקבוצה השלימה את הפיתוח של שבב תקשורת אלחוטית מקומית בתקן IEEE 802.11ax, אשר פותח בארץ, וצפוי להתחיל להיכנס למחשבים אישיים בסוף השנה הזאת, ולאחר מכן להגיע לטלפונים ניידים, כנראה בשנת 2020. מבחינת משתמש הקצה, פירוש הדבר שהוא יוכל לקבל קצבי תקשורת של עד 2Gbps. תקן IEEE 802.11ax אשר יחליף את תקן ה-Wi-Fi הנוכחי (IEEE 802.11ac), צפוי לקבל תוקף רשמי ב-2019. הוא יפעל אומנם באותם תדרים חופשיים של 5GHz ו-2.4GHz, אולם התפוקה שלו תהיה גבוהה בהרבה בזכות שימוש בטכנולוגיות אלחוטיות חדשות כמו איפנון QAM יעיל יותר, שימוש בריבוי אנטנות ויכולת שהובאה מעולם ה-LTE לקלוט מידע במספר זרמים בו-זמנית.

מעבר הדרגתי לעולם הדור החמישי

התקן החדש יגדיל פי ארבעה את מהירות התקשורת בסביבות צפופות כמו תחנות רכבת למשל, ויספק ערוץ הקטנת עומסים לרשת 5G הסלולרית: כאשר התא הסלולרי המקומי עמוס מאוד או סובל מהפרעות, הוא יעביר את המידע לרשת הסלולרית באמצעות רשתות ה-Wi-Fi המקומיות. תחום הקישוריות האלחוטית מבוסס על קבוצת פיתוח גדולה מאוד הכוללת כ-1,500 עובדים בישראל, בארצות הברית, בהודו ובאירופה. אולם הפעילות הגדולה ביותר נעשית בישראל, שבה מעסיקה הקבוצה כ-800 מפתחים. הקבוצה מתמקדת בתקשורת אלחוטית מקומית בטכנולוגיות כמו Wi-Fi, Bluetooth, WiGig וכדומה.

הדגמה של תקשורת 802.11ax במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה
הדגמה של תקשורת 802.11ax במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה

לדברי אלקנה, הקבוצה מפתחת את טכנולוגיות התקשורת של אינטל בתחום התדרים החופשיים, אולם עקב ההתקרבות של טכנולוגיות התקשורת השונות במסגרת עולם הדור החמישי, "הפתרונות שלנו מתחילים להתאחד עם פתרונות התקשורת הסלולרית של אינטל, המעסיקה כ-1,200 מהנדסים בישראל. כך למשל, כבר בפיתוח השבב ל-802.11ax, הקבוצה נכנסה לטכנולוגיות שהובאו מעולם התקשורת הסלולרית בנושאי הסינכרון בין רשתות ה-5GHz וה-2.4GHz.

"התהליך הזה כבר התרחש בעבר, כאשר התעשייה פיתחה שבבים המאפשרים לטפל במספר דורות סלולריים ב-זמנית בשבב יחיד. להערכתי גם הרשתות האלחוטיות המקומיות וגם הרשתות הסלולריות ירוצו בסופו של דבר בשבב יחיד, לכן אנחנו בוחנים כעת את האפשרות לפתח שבב תקשורת אוניברסלי שיוכל לקבל את כל טכנולוגיות התקשורת הקיימות בשוק. הדור החמישי הוא קריטי, ואינטל היא כיום אחת מהחברות היחידות שהיא פעילה בכל מגזרי הדור החמישי. כבר היום אנחנו מדגימים בטוקיו רשת 5G המנהלת צי של שירות תחבורה ציבורית".

לכתבות נוספות על הפעילות ההנדסית של אינטל בארץ: Intel Israel

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת