Digi-Key הכריזה על ספריית רכיבים עבור תוכנת KiCad

10 יולי, 2018

תוכנת KiCad היא חבילת פתרונות קוד פתוח לתכנון אלקטרוני, תכנון מעגלים מודפסים וקבלה אוטומטית של רשימת חומרים. "אנחנו ממשיכים לעבוד על הוספת רכיבים נוספים לספרייה, עם התמקדות בתחום הקונקטורים ומודולי IoT"

מפיצת הרכיבים הגלובלית, חברת Digi-Key Electronics הכריזה על שחרור ספריית הרכיבים לתוכנת התכנון האלקטרוני הפתוחה KiCad, לאחר שהספרייה שנבנתה במסגרת GitHub Repository קיבלה מעמד של גרסה 1.0 מוכנה להפצה. תוכנת KiCad החלה את דרכה בפרוייקט של ז'אן פייר שאראס באוניברסיטת גרנובל בשנת 1992, ולאחר מכן היא הועברה לניהול קהילת הקוד הפתוח באמצעות קבוצת KiCad Developers Team. מדובר בחבילה של תוכנות לתכנון אלקטרוני (Electronic Design Automation) הכוללת תכנון המעגל החשמלי (Schematic Capture), תכנון המעגל המודפס (PCB) וייצוא קבצי Gerber לייצור המעגל המודפס. התוכנות פועלות בסביבות חלונות, לינוקס ו-macOS תחת רשיון שימוש בקוד פתוח (GNU GPL v3).

חברת Digi-Key חברה אל קהילת KiCad כדי לפתח ביחד מערך לניהול ספריות ובניית ספריות רכיבים ושיפור יכולות התכנון. במקביל, שולבו בספריות כל הרכיבים שהחברה מפיצה, כולל תיאור, מק"ט וכל הנתונים הטכניים, המאפשרים להפיק רשימת חומרים מלאה בתום התכנון. לחר שיותר מ-140 מומחים בדקו בנפרד כל רכיב בספרייה, החלטנו שאנחנו מוכנים להכרזה על גרסה 1.0", אמר סגן נשיא להנדסת יישומים ב-Digi-Key, רנדל ראסל. "הדבר לא מייצג את השלמת הפיתוח – אנחנו ממשיכים לעבוד על הוספת רכיבים נוספים לספרייה, עם התקדות בקשיים בתחום הקונקטורים ומודולי IoT".

חברת Digi-Key Electronics, שהמטה שלה פועל מהעיירה Thief River Falls במינסוטה, ארה"ב, היא מפיצה כלל-עולמית מורשית של רכיבי אלקטרוניים המספקת כ-6.8 מיליון מוצרים של כ-750 יצרנים, שמתכום כ-1.4 מיליון רכיבים נמצאים אצלה במלאי וזמינים למשלוח מיידי. החברה מספקת משאבים נוספים למהנדסים, בהם EDA וכלי תכנון, גיליונות נתונים, תכנוני ייחוס, תכנים להעמקת הידע וההכשרה ועוד.

למידע נוסף: Digi-Key EDA & Design Tools

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , שיווק והפצה , תוכנה ותכנון אלקטרוני