STMicroelectronics רוכשת את Draupner Graphics

11 יולי, 2018

דראופנר פיתחה את תוכנת TouchGFX המאפשרת לייצר ממשקי משתמש גרפיים עשירים עבור מערכות משובצות המאופיינות במשאבי מיחשוב פנויים מעטים מאוד

חברת STMicroelectronics האיטלקית-צרפתית רוכשת את חברת Draupner Graphics הדנית, אשר פיתחה את תוכנת TouchGFX לעיצוב ממשקי משתמש גרפיים של מערכות משובצות. לא נמסרו פרטים על היקף העיסקה. התוכנה מותקנת במיקרו בקרים (MCU) בעלי 32 סיביות ומספקת ממשקי משתמש חלקים ובאיכות גבוהה הדורשים מעט מאוד משאבי מיחשוב.

התוכנה מיועדת לשימוש במכשירי סמארטפון, אבזרים ביתיים, מערכות וידאו ואודיו, אבזרי הבית החכם ומוצרים לבישים. החברה מתכננת לספק את התוכנה לשימוש במשפחת המיקרו בקרים STM32, המבוססת על מעבדי ARM Cortex-M. חלק ממעבדי STM32 כבר תומכים בתוכנת TouchGFX.

מנהל שיווק תחום המיקרו בקרים ב-STM, דניאל קולונה, סיפר ששתי החברות עובדות ביחד בחמש השנים, שבמהלכן ביצוע הטמעה של תוכנת TouchGFX במוצרים מבוססי STM32 MCU. "עיסקת הרכישה תאיץ את יישום מפת הדרכים של שתי החברות, לאספקת ממשקי משתמש מתקדמים במערכות משובצות".

חבילת TouchGFX ניכתבה בשפת C++ במטרה לשפר את הממשקים הגרפיים של פלטפורמות מיחשוב קטנות כמו Cortex M. היא מבוססת על אלגוריתם המזהה מה מוצג על המסך בכל רגע, ומשתמשת במשאבי המיחשוב כדי לעבד רק את המידע הוויזואלי המוצג בכל רגע נתון. בנוסף, היא כוללת אלגוריתם המייצר אנימציה חלקה בקצב של 25 מסגרות לשנייה וברזולוציה של 1024×600 פיקסלים עם עומק צבע של 16 סיביות.

פיתוח הממשק מתאפשר על-גבי כרטיס הפיתוח של המערכת המשובצת או באמצעות סימולטור שניתן להריץ במחשב האישי העובד על-גבי מערכות ההפעלה לינוקס וחלונות. בין השאר, סודה-סטרים הישראלית משתמשת בתוכנה. חברת STM פיתחה עד היום 10 כרטיסי פיתוח של משפחת STM32 התומכים בתוכנת TouchGFX.

חברת STMicroelectronics מיוצגת בישראל על-ידי Future Electronics

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות

פורסם בתגיות: STMicroelectronics