אביליטי עשויה להימחק מנסד"ק בשבוע הבא

16 יולי, 2018

החברה מצויה בשנה האחרונה בסחרור פיננסי ומשפטי, ואינה עומדת בתנאי הבורסה להון עצמי מינימלי. אביליטי חתמה את 2017 עם גירעון של 19 מיליון דולר. מתכוונת לבקש מבורסת נסד"ק ארכה להשגת יעד המחיר למניה

חברת אביליטי (Ability), המפתחת טכנולוגיות מודיעין, עשויה להימחק מהמסחר בנסד"ק כבר בשבוע הבא. החברה, הנסחרת כיום באופן דואלי בתל אביב ובנסד"ק, הודיעה אתמול (ב') שקיבלה הודעה מהנהלת נסד"ק על כך שאינה עומדת בתנאי הבורסה הנוגעים להון העצמי המינימלי שחברה נדרשת להציג (2.5 מיליון דולר). לכן, הבורסה הזהירה, מניית החברה צפויה להימחק מהמסחר עם פתיחתו בשבוע הבא ב-23 ביולי.

בעקבות ההודעה צללה מניית החברה במסחר אמש בנסד"ק ב-28% ושווי שוק שלה הצטמק ל-13.3 מיליון דולר. שווי החברה ההתחלתי בעת הנפקתה בנאסד"ק בדצמבר 2015 עמד על 250 מיליון דולר. חברת אביליטי קיבלה כבר לפני כחצי שנה התראה מנסד"ק על כך שאינה עומדת בתנאי ההון העצמי, ובמסגרת ההתראה הוקצבה לה תקופה של 180 יום לעמוד שוב בדרישות ההון, אך היא לא הצליחה לעשות זאת עד לתאריך היעד.

כעת, עומדת בפני החברה האפשרות לבקש לעבור שימוע בפני ועדה מיוחדת של בורסת נסד"ק, אשר בסמכותה להעניק ארכה של 180 יום נוספים להשגת תנאי הסף. אביליטי הודיעה שהיא תנצל את הזכות הזאת. מדובר באתגר קשה, לאור מצבה הפיננסי של החברה. אביליטי חתמה את שנת 2017 עם גירעונות מצטברים של כ-19.1 מיליון דולר לאחר ירידה תלולה בהכנסות, שהסתכמו בכ-1.9 מיליון דולר בלבד. בעקבות מצבה הפיננסי פרסמה החברה בדו"ח השנתי אזהרת "עסק חי".

האם המייסדים יזרימו הון?

בשנה האחרונה התמודדה החברה עם מספק זעזועים: בחודש אפריל 2017 התפטרה מועצת המנהלים של החברה, ובכלל זה היו"ר אמנון דיק, על רקע סירובם של מייסדי החברה ובעלי השליטה, אנטולי חורגין ואלכסנדר האורובסקי, להזרים הון כדי לשפר את יציבותה הפיננסית. פחות מחודשיים לאחר מכן, התפטרו על רקע דומה גם חברי הדירקטוריון החדשים שמונו במקום חברי הדירקטוריון שפרשו. כעת נשאלת השאלה אלו צעדי הבראה יוצגו בפני נסד"ק והאם בעלי השליטה יזרימו הון חדש.

אם לא די בכך, הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) התריעה בפניה לפני כשבוע שהיא צפויה להמליץ לנקוט בהליכים פליליים כנגד שני מייסדי החברה, בחשד לעבירות על חוקי ניירות הערך הפדרליים שבוצעו במסגרת המיזוג של אביליטי עם חברת Cambridge Capital בדצמבר 2015, שבאמצעותו נכנסה אביליטי למסחר בנסד"ק, ופרסום הדו"חות הכספיים לשנים 2014 ו-2015. מדובר בהצהרות הפיננסיות שפרסמה החברה באותה עת, אשר תוקנו מספר חודשים לאחר מכן.

בעקבות פרסום הדו"חות המתוקנים, שבהם הציגה החברה הכנסות נמוכות באופן משמעותי מכפי שפרסמה בתחילה, הוגשו כנגד אביליטי בבתי משפט פדרליים בארצות הברית שורה של תביעות ייצוגיות מטעם בעלי מניות בטענה כי המידע הכוזב וצניחת המנייה בעקבות הגילוי הובילו להפסדים ניכרים למשקיעים. בסוף 2017 הגיעה החברה להסדר פשרה עם חלק מהתובעים, אך כנגד החברה עדיין עומדות ותלויות תביעה ייצוגית נוספת בניו יורק, 2 תביעות ייצוגיות בפלורידה ותביעה נוספת בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח

פורסם בתגיות: אביליטי