ReWalk זינקה ב-70% בעקבות מדיניות חדשה לשיקום חיילים משותקים בארצות הברית

23 יולי, 2018

ReWalk פיתחה מערכת עזר רובוטית שמסייעת לנפגעי חוט שדרה לעבור את תהליך השיקום. המדיניות החדשה מרחיבה את מספר אתרי האימון במערכת של החברה שעומדים לרשות החיילים המשוחריים מ-24 ל-142

מנייתה של חברת ReWalk מיקנעם זינקה בסוף השבוע ביותר מ-70% במסחר בנאסד"ק. ReWalk פיתחה מערכת עזר רובוטית מסוג שלד חיצוני (exoskeleton systems) המיועדת לסייע בתהליך השיקום של משותקים שאיבדו את יכולתם ללכת בעקבות פציעה חמורה בחוט השדרה השדרה, והזינוק הדרמטי בערך המנייה הגיע בעקבות שינוי מדיניות של המחלקה לענייני חיילים משוחררים של ארצות הברית, שצפוי להקל על חיילים פצועים לעבור הכשרה ואימון ולהצטייד במערכת העזר של ReWalk.

עד כה נאלצו חיילים משוחררים שהיו מעוניינים להיעזר במערכת השיקום של ReWalk, לעבור אימון והדרכה באחד מ-24 מרכזי השיקום של המחלקה לענייני חיילים משוחררים. המספר המצומצם של מרכזי ההדרכה הללו במדינה גדולה כמו ארצות הברית הקשה על חיילים משותקים, שניידותם מוגבלת, להגיע לאחד ממרכזי השיקום הללו ואילץ את מרביתם לנסוע מרחקים גדולים על מנת לעבור אימון על המכשיר של ReWalk.

כעת, המדיניות החדשה פותחת בפני החיילים המשוחררים את האפשרות לעבור את ההדרכה והאימון גם בבתי חולים ומרכזי שיקום פרטיים שהוסמכו לכך על ידי תוכנית Veterans ,Choice שנועדה לאפשר לחיילים משוחררים לעבור טיפולים ושיקום גם בקהילה. בפועל, המדיניות החדשה מרחיבה את מספר אתרי האימון מ-24 ל-142, מה שצפוי להקל עבור החיילים את הגישה להליך השיקום. עבור ReWalk המדיניות החדשה עשויה להגדיל את מספר המטופלים שיבחרו לעשות שימוש ולרכוש את המערכת שלה.

ללמוד ללכת מחדש

מנכ"ל ReWalk לארי ג’סינסקי ציין כי המדיניות המתוקנת מהווה התקדמות שתסייע לחיילים משותקים רבים שרוצים לחזור ללכת. "המשמעות של עדכון נוהל הפעולה הסטנדרטי היא שחיילים פצועים רבים שהביעו עניין בהשגת ReWalk אך לא יכלו לעשות זאת עקב אי-זמינות באזורם, יוכלו כעת ליהנות מגישה קלה למכשיר. אני שמח להיווכח שהמחלקה לענייני חיילים משוחררים מעדכנת את נוהל הפעולה הסטנדרטי ומאפשרת אימון במרכזים נוספים."

מערכת ReWalk היא מערכת השלד החיצוני היחידה שקיבלה אישור FDA לשימוש בארצות הברית. הגרסה העדכנית ביותר שלה היא ReWalk Personal 6.0, המאפשרת למשותקים נפגעי עמוד השדרה להזדקף ולצעוד.

המערכת כוללת מערך של חיישנים ומערכת בקרה מבוססת מחשב, המאפשרת למשתמש לנהל ולשלוט בתנועותיו. הפיתוח של המוצר נמשך יותר מעשור.

חברתReWalk  הוקמה בשנת 2001 על-ידי ד"ר עמית גופר לאחר שהוא עצמו נפגע קשה בעמוד השדרה לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים. הוא החליט לפתח מוצר שיחזיר את כושר התנועה לאנשים שנפגעו בפגיעה דומה, למרות שעקב חומרת מצבו הוא עצמו לא יכול להשתמש במערכת.

מערכת השלד החיצוני של ReWalk

גופר הוא יזם בעל ניסיון וייסד בעבר את חברת Odin Medical Technologies שנמכרה לחברת Medtronic. גופר פרש מתפקידו בחברה בסוף 2015.

החברה מתמקדת בעיקר במרכזי שיקום, בתי חולים ובגופים המטפלים בנפגעי עמוד השדרה. על-פי הנתונים של המרכז הלאומי לטיפול בנפגעי עמוד שדרה בארצות הברית (NSCISC), כיום נשלחים יותר מ-87% מנפגעי עמוד השדרה לביתם לאחר סיום הטיפול בבתי החולים, בלא שיקבלו פתרון אמיתי למצבם. היעד של החברה הוא להכשיר אותם לשימוש במערכת כחלק מתהליך השיקום, ולאחר מכן למכור אותה לשימוש אישי.

מכירה של 107 מערכות ב-2017

נפגעי צבא בארצות הברית מייצגים מספר גדול מאוד של משתמשים פוטנציאליים במערכת של ReWalk. המרכז הלאומי לטיפול בנפגעי עמוד שדרה בארצות הברית (NSCISC), מצויים כיום בארה"ב כ-42,000 פצועים של הצבא הזכאים לטיפול רפואי ושיקום על חשבון משרד הביטחון האמריקאי. להערכת החברה, כ-218,000 משותקים בארצות הברית מתאימים לשימוש במערכת השלד החיצוני שפיתחה.

בשנת 2017 הסתכמו הכנסותיה של החברה ב-7.8 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-5.9 מיליון דולר ב-2016. ReWalk מכרה במהלך 2017 כ-107 מערכות, מתוכן 57 לשוק האמריקני ו-37 לשוק האירופי. החברה צופה כי ב-2018 יעלו הכנסותיה ל-9-11 מיליון דולר. עם זאת, למרות הגידול בהכנסות החברה, בשורה התחתונה החברה עדיין רושמת הפסדים גדולים ואת 2017 חתמה החברה עם הפסד נקי של כ-25 מיליון דולר.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מכשור רפואי

פורסם בתגיות: ReWalk