רבעון שיא נוסף לקמטק

31 יולי, 2018

יצרנית המטרולוגיה ממגדל העמק רשמה ברבעון האחרון עלייה של 34% בהכנסות ל-30.5 מיליון דולר. מנכ"ל קמטק: "התוצאות הושגו הודות למיקוד בסגמנטים צומחים בשוק הסמיקונדוקטור"

חברת קמטק (Camtek) ממגדל העמק דיווחה על מכירות שיא של 30.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2018, גידול של 34% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. זה הרבעון השלישי ברציפות שבו שוברת קמטק את שיא המכירות הרבעוניות, והדבר מלמד על הצלחתה עד כה של האסטרטגיה של החברה להתמקד בלעדית בתחום המוליכים למחצה. הצמיחה העסקית בשנה האחרונה באה לידי ביטוי גם בעליית ערך מניית החברה, שעלתה ב-12 החודשים האחרונים בנסד"ק ב-50% ומשקפת כיום שווי חברה של 282 מיליון דולר.

הדו"ח הנוכחי הצביע גם על עלייה ברווחיות שלה החברה. קמטק רשמה ברבעון השני רווח תפעולי של כ-4.7 מיליון דולר, שהיוו כ-15.5% מההכנסות, ורווח נקי של 4.6 מיליון דולר, וזאת בהשוואה להפסדים גבוהים שרשמה החברה ברבעון המקביל שמקורם בהסדר משפטי שאליו הגיעה קמטק עם חברת רודולף (Rudolph Technologies) מניו ג'רזי, שהגישה כנגד קמטק תביעת על הפרת זכויות קניין הנוגעות לטכניקת בדיקה במכונות ישנות שיצאו מהשוק. במסגרת ההסדר, הסכימה קמטק לשלם לרודולף 13 מיליון דולר.

החברה צופה את המשך הגידול גם ברבעון הבא. להערכת החברה, הכנסותיה ברבעון השלישי צפויות לשבוא שיא נוסף וינועו בין 31-32 מיליון דולר, מה שישקף גידול של כ-30% בהכנסות יחסית לרבעון המקביל אשתקד.

רפי עמית, מנכ"ל קמטק ציין כי התוצאות החזקות של החברה הושגו הודות למיקוד העסקי של החברה בסגמנטים צומחים בשוק המוליכים למחצה, בייחוד בתחום המארזים המתקדמים. "כמו כן, אנו ממנפים בהצלחה את מעמדנו האיתן בשוק המטרולוגיה במטרה לצמוח ולתפוס נתח שוק משמעותי גם ביישומי בדיקות דו-מימד. צבר ההזמנות שלנו שנמצא בשיא והתחזית המשופרת להמשך השנה, נוסכים בנו ביטחון כי נמשיך להציג צמיחה בהכנסות ובהתאמה שיפור בשיעורי הרווחיות והרווח ברבעון הרביעי של 2018."

חברת קמטק מפתחת מערכות בדיקה ומטרולוגיה לבקרת תהליכי ייצור שבבים. למעשה, רק בשנה האחרונה היא החל להגדיר את עצמה כחברת שבבים טהורה, זאת לאחר שבחודש אוקטובר 2017 היא מכרה את חטיבת ה-PCB שלה לקרן סינית תמורת כ-35 מיליון דולר. בעקבות העיסקה, היא מתמקדת בשני תחומים הקשורים לייצור שבבים: מדידות ובדיקת פרוסות סיליקון ושבבים בתהליך הייצור, ומדידות בתהליכי ייצור של מצעים מתקדמים למעגלים משולבים (שבבים).

בסוף ינואר השנה היא הכריזה על דגם חדש של מערכות הבדיקות המטרולוגיות Eagle אשר כולל טכנולוגיה ייחודית לזיהוי סדקים פנימיים בפרוסות סיליקון, המתרחשים בזמן חיתוך הפרוסות. הטכנולוגיה החדשה קיבלה את הכינוי Inner Crack Imaging, ולדברי החברה היא מאתרת חתכים זעירים שלא ניתן להבחין בהם בבדיקות רגילות ושעשויים לגרום לכשלים בייצור שבבים. להערכת החברה, לטכנולוגיה החדשה יש פוטנציאל להביא "להגדלה משמעותית בהיקף המכירות, מכיוון שלסדקים בסיליקון יש משקל מרכזי בשבבים המיוצרים ליישומים ממונעים בתעשיית הרכב".

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: Camtek , קמטק