המכ"ם הממונע של Arbe Robotics יתבסס על IP של סינופסיס

14 אוגוסט, 2018

ארבה רובוטיקס גייסה בחודש הקודם 10 מיליון דולר למימון דור חדש של רכיבי מכ"ם לרכב אוטונומי. בחרה לשלב במכ"ם את מעבד הראייה המשובץ EV62, ומודולי בדיקה ועיבוד נוספים ממשפחת DesignWare IP של סינופסיס

חברת ארבה רובוטיקס (Arbe Robotics) התל-אביבית בחרה במודוךים המרכזיים עבור המכ"ם הממונע שהיא מפתחת עבור כלי-רכב אוטונומיים. בין השאר, היא תשלב במכ"ם את מעבד הראייה המשובץ EV62 של חברת סינופסיס (Synopsys) ואת טכנולוגיית הזיכרון LPDDR4 של חברת INVECAS מקליפורניה. כך עולה מהודעת שתי החברות.

חברת Arbe Robotics נוסדה ב-2015 על-ידי קובי מרנקו, ד"ר נועם ארקינד ועוז פיקסמן. בתחילת דרכה היא התמקדה בתחום הרחפנים ופיתחה מכ"ם מבוסס גלי רדיו שנועד למנוע התנגשות אווירית בין רחפנים. בשנת 2017 היא החליטה לעבור לתחום הרכב האוטונומי, והתאימה את המוצר שלה לתעשיית הרכב. בתחילת חודש יולי השנה היא גייסה 10 מיליון דולר, שנועדו בין השאר למימון פיתוח הדור הבא של מערכות המכ"ם במתכונת של מערכת על-גבי שבב (SoC).

הפתרון של החברה מיועד לייצר תמונה תלת מימדית התומכת בהפעלת רכב אוטונומי ברמות 4 ו-5. המכ"ם יפעל בכל תנאי מזג האוויר ויבנה 25 תמונות תלת מימדיות בשנייה בטווח של עד 300 מטר וברמת דיוק מרחק של 10-30 ס"מ בזווית ראייה של 100 מעלות. חברת סינופסיס דיווחה שהמכ"ם החדש יכיל מספר בלוקי IP מתוצרתה (DesignWare IP). בהם כאמור מעבד EV62 המספק עוצמת עיבוד של עד 4.5TeraMACs לשנייה באמצעות שתי ליבות עיבוד שכל אחת מהן כוללת מעבד RISC CPU בעל 32 סיביות ומעבד DSP וקטורי בגודל של 512 סיביות. מערך בדיקת זיכרון מסוג Self-Test and Repair Memory System, מעבדים מאובטחים ייעודיים ליישומי רכב מסוג  ARC EM Safety Island, בקרים עבור ממשק רשת האיתרנט אבטחה ואת מערך הבדיקות האוטומטיות STAR Hierarchical System.

בנוסף ארבה החליטה להשתמש בערכת הפיתוח ARC MetaWare EV המאפשרת למפתחי תוכנה ליצור קוד התואם לדרישות ISO 26262. מכ"ם הדימות החדשה של ארבה רובוטיקס מתוכנן לשימוש במערכות ADAS – Advanced Driver Assistance Systems ובכלי-רכב אוטונומיים. לדברי מנכ"ל החברה, קובי מרנקו, מוצרי ה-DesignWare ARC EM Safety Island ומעבד EV62 מספקים את היכולות הנדרשות למימוש הפעולות המורכבות של מכ"ם הדימות. "סינופסיס מספקת את קו מוצרי ה-IP הרחב שאנחנו זקוקים לו בכדי לפתח פתרון רכב העומד בדרישות ISO 26262 עבור System on Chip".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: EV6 , RADAR , SYNOPSYS