ד"ר אוטו: אנלוג דיוייסז מפתחת פיתרון זיהוי נהגים באמצעות א.ק.ג

15 אוגוסט, 2018

אותות ה-ECG של הנהג נלכדים באמצעות אלקטרודות הממוקמות על-גבי ההגה. אנלוג אחראית לקליטת, הגברת, סינון ודיגיטציה של האותות. חברת B-Secur אחראית על הפקת תובנות ויישומים ממונעים

חברת אנלוג דיוייסז (Analog Devices) מפתחת ביחד עם חברת B-Secur מבלפאסט, אירלנד, פתרון זיהוי ביומטרי מלא לשימוש בתוך כלי-רכב. שתי החברות ישלבו טכנולוגיות זיהוי אותות של חברת אנלוג ביחד עם תוכנה של B-Secur המבוססת על אלגוריתמים ייחודיים לזיהוי אותות א.ק.ג (ECG). המטרה היא לאפשר לכלי-רכב לבצע זיהוי ואימות של הנהג והנוסעים.

הטכנולוגיה מתוכננת לזהות את מצב הנהג ואת בריאותו באמצעות מעקב אחר אותות חיוניים ותופעות חריגות באותות האלה. בנוסף, יכולת הניתוח של אותות א.ק.ג מאפשרות להפיעיל יישומים ייעודיים בתוך הרכב, כמו למשל השבתת האימובילייזר, הפעלת פרופיל אישי של מערכת המידע והבידור, תשלומים מקוונים ביישומי נסיעה שיתופית, הפעלת תוכניות ביטוח אישיות ועוד. מנהל המיסחור של חברת B-Secur, בן קרטר, אמר שהטכנולוגיה של החברה מאפשרת שימוש באותות הא.ק.ג לא רק לצורך זיהוי ואימות, אלא גם לצורך יצירת תובנות משמעותיות על מצב הנהג והנוסעים, כולל לחץ או נמנום.

אותות הא.ק.ג של הנהג נלכדים באמצעות אלקטרודות (הנמצאות עדיין בתהליך הפיתוח) אשר ממוקמות על-גבי ההגה. האותות המיוצרים בגוף הם חלשים מאוד, לרוב במתח של 0.5mV-2.0mV, ולכן האלקטרודות מחוברות אל מעגל הגברה אנלוגי אשר משמש גם כמסנן רעשים. לאחר מכן הם מומרים לאותות דיגיטליים ומועברים לעיבוד באמצעות תוכנת B-Secur. התוכנה מזהה מצבי נמנום, שינויים בקצב הלב, לחץ וסימני לתופעות לבביות. המידע הזה, ביחד עם מקורות מידע נוספים וחיבור אל מערכות הרכב, יכול לשמש כבסיס ליישומים חדשים בתוך הרכב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: אנלוג דיוייסז , אקג