אירונאוטיקס דוחה את הצעת הרכש של רפאל

16 אוגוסט, 2018

יכול להיות שמדובר בתחילתו של משא ומתן. רפאל הציעה 430 מיליון שקל תמורת יצרנית המל"טים מיבנה, הנסחרת כיום בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של כ-443 מיליון שקל

Aeronautics Dominator UAS

הדירקטוריון של חברת אירונאוטיקס (Aeronautics) מיבנה דחה את הצעת הרכש של חברת רפאל (Rafael). החברה הודיעה היום בבוקר (ה') שאחת מהסיבות לדחייה היא סכום ההצעה. בדיוק לפני שבוע הגישו חברת רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו הצעה לרכוש את מלוא מניות החברה לפי שווי כולל של 430 מיליון שקל. כיום החברה נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של כ-443 מיליון שקל. ההודעה של אירונאוטיקס לא סוגרת לגמרי את הדלת בפני העיסקה – שכן היא משאירה פתח להצעה טובה יותר.

במידה והעיסקה תצא לפועל, היא תתבצע בדרך של מיזוג משולש הופכי: חברת רפאל מציעה להקים חברה חדשה שתהיה מוחזקת בחלקים שווים בידי רפאל ובידי אביחי סטולרו, כך שעם השלמת המיזוג מניותיה של אירונאוטיקס יימחקו מהמסחר בבורסה בתל אביב וחברת אירונאוטיקס תהפוך לחברה פרטית.

אירונאוטיקס מייצרת מערכות בלתי מאוישות ליישומי מודיעין, מערכות אלקטרו-אופטיות, ומערכות תקשורת ומנועים. הפעילות העיקרית שלה היא בתחום המל"טים הטקטיים, שבו היא פיתחה 6 קטגוריות שונות של מוצרים חדשים, כולל מל"טים תוקפים. שוק המל"טים (UAV) הוא אחד התחומים הצומחים ביותר בשוק הבטחוני העולמי, וזאת בשל השימוש ההולך וגובר בכלים בלתי מאוישים במערכי ההגנה והתצפית ובשדה הקרב.

ירידה של 55% בשווי השוק

מאז הנפקתה של החברה ביוני 2017 לפי שווי של מיליארד שקל קרסה מניית החברה ביותר בכ-55% ונסחרת כיום לפי שווי שוק של 443 מיליון שקל, וזאת על רקע ביצועיה כספיים מאכזבים של החברה ועל רקע חקירה שנפתחה נגדה לפני מספר חודשים על ידי משרד הביטחון ויחידת להב 433 בחשד להפרת נהלים בעסקה למכירת מל"ט ל"לקוח מהותי". ירידת הערך התלולה הפכה את אירונאוטיקס ליעד אטרקטיבי לרכישה על ידי רפאל, שמעוניינת להיכנס לשוק המל"טים העולמי, המצוי בצמיחה חדה בשנים האחרונות, ולהתחרות בחברות כמו אלביט ותע"א.

הכנסותיה השנתיות של אירונאוטיקס, עמדו ב-2017 על 142 מיליון דולר, צמיחה של 4% בהשוואה ל-2016, ונראה כי בדירקטוריון אירונאוטיקס סברו כי לאור פוטנציאל הצמיחה העתידי של החברה ההצעה של רפאל וסטולרו היתה נמוכה מדי ולא גילמה שום פרמיה משמעותית לבעלי המניות.

בתחילת החודש היא חתמה על הסכם משמעותי למכירת כלי טיס בלתי מאויישים מדגם Dominator (בתמונה למעלה) למדינה באסיה בהיקף של כ-27 מיליון דולר. העיסקה כוללת אספקת ציוד ושירותים נלווים וביצוע שינויים והתאמות במערכת דומינייטור לפי צורכי הלקוח.

מערכת דומינייטור היא תופעה יוצאת דופן בעולם כלי-הטיס הבלתי מאויישים: היא מבוססת על פלטפורמה של המטוס הדו-מנועי Diamond DA42, שהוסבה על-ידי החברה לפלטפורמה בלתי מאויישת. הדומינייטור יכול לשהות יותר מ-20 שעות ברציפות באוויר ולשאת מטעד במשקל של עד 373 ק"ג. השימוש בפלטפורמה מסחרית קיימת קיצר את זמני הפיתוח ואיפשר לחברה להיכנס במהירות לשוק כלי-הטיס בגודל בינוני (Medium Altitude Long Endurance). הפלטפורמה יכולה לשאת מגוון גדול של מטעדים, לטוס למרחק של כ-1,900 ק"מ ולשהות באוויר עד 20 שעות ברציפות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אירונאוטיקס