יוניטרוניקס תתפצל מחטיבת הפתרונות האוטומטיים

20 אוגוסט, 2018

לאור התנופה בפעילות החניונים האוטונומיים בשנים האחרונות, בוחנת יוניטרוניקס אפשרות לפצל את החברה לשתי חברות ציבוריות נפרדות: אחת בתחום הבקרים והשנייה בתחום הפתרונות האוטומטיים

חברת יוניטרוניקס (Unitronics), המייצרת מחסנים אוטומטיים וחניונים אוטונומיים ונמצאת בשליטת קרן פימי, הודיעה הבוקר על כוונתה לבצע רה-ארגון אסטרטגי במבנה החברה, ולפצל את פעילותה בתחום הפתרונות האוטומטיים לתוך חברה חדשה שתירשם באופן עצמאי למסחר בבורסת תל אביב. החברה צפויה להגיש את בקשת הפיצול לבית המשפט כבר בימים הקרובים. אם המהלך יבשיל, יהיו שתי חברות ציבוריות בבעלותה של יוניטרוניקס.

פעילותה של יוניטרוניקס מחולקת כעת לשתי חטיבות עיקריות – חטיבת המוצרים, שמרכזת את תחום הבקרים, וחטיבת הפתרונות האוטומטיים, הכוללת את הפרויקטים להקמת מחסנים אוטומטיים וחניונים אוטונומיים. לאור ההבדלים באופי המוצרים, הטכנולוגיה ושווקי היעד בין שתי החטיבות, ביוניטרוניקס מאמינים כי הפיצול יאפשר לכל אחת מהחברות הנפרדות למצב את עצמן טוב יותר בתחומן ולשפר את הרווחיות.

שליש מההכנסות – מתחום הפתרונות האוטומטיים

תחום המוצרים אמנם עדיין מהווה את החלק הארי בהכנסות החברה, אולם הצמיחה המשמעותית בשנתיים האחרונות  נרשמת בעיקר בתחום הפתרונות האוטומטיים. במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו ההכנסות הכוללות של החברה ב-95.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-87.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2017. ההכנסות מתחום הפתרונות האוטומטיים עלו במחצית הראשונה ב-19% והסתכמו ב-30.9 מיליון דולר, ושיעורן מתוך כלל הכנסות החברה עלה בששת החודשים האחרונים מ-30% ל-33%.

בתחום הפתרונות האוטומטיים המוצר המוביל הינו החניונים האוטונומיים. החברה פיתחה טכנולוגיית חניה אוטומטית הכוללת מערך יחידות רובוטיות שמאפשרות אחסון אוטומטי יעיל של מכוניות בחניון ושליפתן במהירות בתום החניה. טכנולוגיית החניון האוטומטי מהווה שכלול של הטכנולוגיה המשמשת במחסנים אוטומטיים, ולמעשה תהליך החניה בחניון אוטומטי דומה לאחסון ושליפה של סחורה.

מבט קדימה לעידן המכונית האוטונומית

נראה כי הפיצול נובע גם מהציפייה כי תחום החניונים האוטונומיים יקבל דחיפה משמעותית עם תחילת עידן המכונית האוטונומית בעשור הבא. הטכנולוגיה שעליה מתבססים החניונים תאפשר בעתיד אינטגרציה עם רכבים אוטונומיים כך שיוכלו להחנות באופן עצמאי בחניונים אלו. הלקוחות הישירים של מערכות החניה האוטומטיות הם בדרך כלל יזמי נדל"ן המעוניינים לכלול פתרון חניה אוטומטי במיזמי נדל"ן (בנייני משרדים, מגורים או שילוב), רשויות מקומיות המעוניינות לספק פתרונות חניה בתחומי השיפוט שלהן, או לקוחות אחרים מהמגזר הפרטי או הציבורי. בשנים האחרונות חלה התעוררות בתחום זה הן לאור המגמות בשוק החניה והן לאור צפיפות החניה בערים, מספרם הגדל של כלי הרכב, ומחירי הקרקע המאמירים.

עד כה הושלמו ונמסרו ללקוחות כ-6 חניונים אוטונומיים בטקסס, בקליפורניה ובעיר ניו-יורק, המכילים ביחד כ-1,400 מקומות חניה. בנוסף, החברה נמצאת בשלבי הקמה של 9 חניונים נוספים. בתחילת החודש דיווחה החברה על הסכם להקמת חניון אוטונומי בעיר טקסט בעלות של 16 מיליון דולר, שיהיה החניון האוטונומי הגדול ביותר בצפון אמריקה.

הקמת החברה החדשה תאפשר ליוניטרוניקס לצרף משקיעים חדשים ולבצע גיוס הון ייעודי שיאפשר לחברה להאיץ את צמיחת החברה תוך התמקדות בשוק האמריקני. מעניין יהיה לראות מה יהיה הערכת השווי של החברה החדשה שלפיה יתבצע הגיוס העתידי. המשקיעים מגיבים בחיוב למהלך האסטרטגי ומניית החברה מטפסת בכ-10% במסחר הבוקר בבורסה תל אביב.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: Unitronics , יוניטרוניקס