סיקלו וסקיפיו שילבו ביחד פתרון מיקרוגל ומודם Gfast

22 אוגוסט, 2018

הצליחו לספק לבתים בקליבלנד, אוהיו, תקשורת בקצב הורדה של עד 650Mbps וקצב העלאה של עד 160Mbps. מדובר בנתון יוצא דופן, לאור העובדה שקצב התקשורת ההביתי הממוצע בארצות הברית הוא כיום כ-20Mbps בלבד

בתמונה למעלה: מקמ"ש מיקרוגל של סיקלו שהותקן על-ידי DigitalC בארה"ב

שתי החברות הישראליות סקיפיו (Sckipio) וסיקלו (Siklu) ביצעו פרוייקט יוצא דופן בעיר קליבלנד, אוהיו, שנועד לספק תקשורת אינטרנט מהירה לתושבים שאינם מחוברים לאינטרנט. הן שילבו את טכנולוגייות התקשורת האלחוטית EtherHaul של חברת סיקלו מפתח תקווה ביחד עם המודם המיוחד של חברת סקיפיו מרמת-גן, הפועל בטכנולוגיית Gfast ומסוגל להביא לבתים תקשורת במהירות של סיב אופטי על-גבי צמד כבלי נחושת סטנדרטיים.  הפרוייקט בוצע במרכז העירוני של קליבלנד, אוהיו, ביחד ביחד עם העמותה האמריקאית DigitalC הפועלת לצמצום הפער הדיגיטלי בארצות הברית ואספקת אינטרנט מהיר לאוכלוסיות מנותקות.

הבעיה המרכזית היא שבאיזורים העירוניים המנותקים קשה מאוד להתקין כבלים או סיבים אופטיים: הדבר יקר מאוד, ממושך מאוד וחברות התקשורת לא ממהרות להתקין תשתיות יקרות באיזורים שבהן האוכלוסיה חלשה. הפתרון שגובש באמצעות שתי החברות מבוסס על משדרי mmWave של חברת סיקלו, אשר מתחברים מצד אחד אל תשתית הסיבים האופטיים, ומפיצים את התקשורת באמצעות משדרים אלחוטיים אל הרחובות והבתים הסמוכים. מכיוון שסיקלו מייצרת מקמ"שים הפועלים בתצורת נקודה לנקודה (PtP)  ונקודה למספר נקודות (PtMP), ניתן להשתמש בהן ליצירת רשת תקשורת מקומית שכונתית.

ביצועים של סיב אופטי

ברמת הבניין, הרשת האלחוטית מביאה תקשורת בקצב של עד 10Gbps. בנקודה הזטת נמצא מודם Gfast של סקיפיו: מצד אחד הוא מתחבר אל המקמ"ש האלחוטי, ומהצד השני הוא מפיץ את השידורים אל הדירות בתוך הבניין, באמצעות כבלי הנחושת הקיימים. בהודעה של שתי החברות אתמול נמסר שהן הצליחו לספק לבתים תקשורת בקצב הורדה של עד 650Mbps וקצב העלאת נתונים של עד 160Mbps. מדובר בנתון יוצא דופן, לאור העובדה שקצב התקשורת הממוצע של הבתים בארצות הברית הוא כיום כ-20Mbps בלבד. למעשה, החברות מגדירות את הפתרון כ-Fiber-like Solution.

יחידת הפצת Gfast ל-24 דירות שפותחה על-ידי סקיפיו ו-HFR הקוריאנית
יחידת הפצת Gfast ל-24 דירות שפותחה על-ידי סקיפיו ו-HFR הקוריאנית

ביטול יזום של רעשים בכבל הנחושת

חברת סקיפיו הוקמה בתחילת 2012 על-ידי קבוצה של מהנדסים שעבדו בעבר באורכית ולאחר מכן ייסדו את חברת CopperGate, שנמכרה ל-Sigma Designs. החברה מתמקדת בפיתוח וייצור ערכות שבבים המיישמות את תקן Gfast לאספקת תקשורת מהירה על-גבי כבלי נחושת. הבעיה המרכזית שבה היא מטפלת היא של הפרעות הדדיות הנוצרות על-ידי אותות בתדרים גבוהים. ליבת הטכנולוגיה מבוססת על ביצוע חישוב מסוג Vectoring: המעבד ביחידת ההפצה מחשב את ההפרעות ההדדיות שקווי התקשורת מייצרים בסביבתם הקרובה, ומורה למודם בבית כיצד לבטל את ההפרעות באופן אקטיבי על-מנת לקבל אות נקי.

מאז הקמתה החברה גייסה 50 מיליון דולר, כאשר בחודש מאי האחרון היא גייסה 10 מיליון דולר בהשתתפות MegaChips  ו-Intel Capital. בחודש אוקטובר 2017 היא שברה שיא תעשייתי עולמי, כאשר הדגימה יכולת העברת נתונים בצמד חוטי נחושת בקצב העלאת נתונים של יותר מ-3.1Gbps וקצב הורדת נתונים בקצב של 900Mbps, באמצעות ערכת השבבים שלה SCK23000. סקיפיו היא החברה הראשונה בעולם שהשיגה את התוצאה הזאת.

תשתית מיקרוגל אורבנית

חברת סיקלו נחשבת לאחת המחלוצות העולמיות בתחום מערכות התקשורת המילימטריות לתאים אורבניים. המוצרים של החברה מיוצרים בישראל, בעיקר בחברת פלקס, ועד היום החברה סיפקה יותר מ-60,000 מקמ"שים ללקוחותיה בעולם. החברה פועלת קבוצת תדרי מיקרוגל מיוחדת: פס E-band בתדרי 81GHz-86GHz, 71GHz-76GHz ו-92GHz-95GHz, ופס V-band בתדרי 57GHz-66GHz. כאשר פס תדרי ה-E מיועד לשידור וקליטה לטווח רחוק של עד מספר קילומטרים, ופס תדרי ה-V מיועד לטווח קצר של כמה מאות מטרים.

החברה הוקמה לפני כ-10 שנים על-ידי יוצאי יחידה טכנולוגית של צה"ל ומעסיקה כיום כ-85 עובדים. המוצרים שלה מיוצרים בישראל, בעיקר בחברת פלקס, ועד היום היא סיפקה יותר מ-60,000 מקמ"שים ללקוחות בעולם. בתחילת החודש היא הכריזה על מקמ"ש PtP חדש בפס V-band המגדיל את טווח השידור והקליטה ב-50% באמצעות עבודה בתדרי 64GHz-71GHz שבהם נחלשת השפעת בליעת האנרגיה על-ידי אטומי החמצן, האחראים להגבלת טווח השידורים בתדרים הקרובים ל-60GHz.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת