אורביט ממשיכה לצמוח בשיעור דו-ספרתי

26 אוגוסט, 2018

החברה, שנמצאת במגמת שיפור מאז רכישת השליטה על ידי קרן פימי, רשמה צמיחה של 11% ברבעון השני ועברה בשורה התחתונה מהפסד לרווח נקי. לא מכבר דיווחה אורביט על הסכם אסטרטגי עם חיל האוויר האמריקני

חברת אורביט (Orbit), שנמצאת בשליטת קרן פימי, ממשיכה את מגמת השיפור בתוצאותיה הכספיות ברבעונים האחרונים. החברה, העוסקת בתקשורת לוויינים, מערכות עקיבה ומערכות לניהול תקשורת ושמע במטוסים, מדווחת הבוקר על הכנסות של 10.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2018, עלייה של 11% בהשוואה לרבעון השני ב-2017.

הנתונים המסכמים למחצית הראשונה של השנה מלמדים באופן בולט יותר על המפנה החיובי בפעילות החברה מאז שקרן פימי רכשה את השליטה בחברה באוגוסט 2017. במחצית הראשונה של השנה צמחו הכנסותיה של החברה ב-24.5% ל-20.3 מיליון דולר.

הרווח הגולמי ברבעון השני עלה ב-30.5% ל-3.3 מיליון דולר, ואילו הרווח התפעולי הסתכם ב-627 אלף דולר, לעומת הפסד תפעולי של 528 אלף דולר ברבעון השני של 2017. בשורה התחתונה, החברה עברה מהפסד נקי של 910 אלף דולר לרווח נקי של 755 אלף דולר.

איתן ליבנה, שצפוי לסיים את תפקידו כמנכ"ל אורביט בחודש ספטמבר ולפנות את מקומו לבן ויינברגר, התייחסו לתוצאות וציין כי אורביט נמצאת בתנופת עשייה. "החברה מצליחה למנף את יתרונותיה הטכנולוגיים ואת קשריה העסקיים עם לקוחותיה הן בשוק האזרחי והן בשוק הביטחוני-ממשלתי, תוך השגת הסכמים אסטרטגיים ארוכי טווח, בדגש על תחום התעופה העולמי."

הסכם אסטרטגי עם חיל האוויר האמריקני

החברה ממשיכה, גם לאחר תום הרבעון השני, לדווח על הסכמים משמעותיים. בחודש יולי דיווחה החברה על זכייה בהסכם אסטרטגי עם חיל האוויר האמריקני בהיקף של 109 מיליון שקל לשדרוג, שירות ותחזוקה עבור מערכות ניהול תקשורת מוטסות במטוסי תדלוק אווירי מתוצרת בואינג.

בנוסף, דיווחה החברה על הזמנה למערכות תקשורת לוויינית עבור פלטפורמה ימית ממפעיל מערכות לוויין גלובלי ב-12 מיליון שקל, הזמנה נוספת בשוק התעופה האמריקאי והזמנת המשך ממשרד הביטחון למערכות תקשורת מתקדמות.

חברת אורביט מספקת מערכות תקשורת למשימות חיוניות  (Mission-Critical) ומסחריות עבור יישומים בים, ביבשה, באוויר ובחלל, ובכלל זה מערכות תקשורת לוויינית ניידות, פתרונות עקיבה וטלמטריה, מערכות לניהול תקשורת פנים במטוסים ומערכות לתצפיות מהחלל.

לקוחות החברה כוללים כ-20 ציים ימיים מובילים ברחבי העולם, אינטגרטורים גדולים כגון איירבאס, בואינג, לוקהיד מרטין, נורת'רופ גרומן ורוקוול קולינס, ספקי שירותי תקשורת כגון סלקס, טלספאציו, יוטלסאט, ניוסאט, גילת והאריס קאפרוק, ארגונים העוסקים בתצפית מהחלל כגון אימאג'סאט וסוכנויות חלל אירופאיות וארגונים ביטחוניים וממשלתיים. החברה אורביט נמצאת ברבעונים האחרונים במגמת צמיחה, בעיקר הודות לגידול בפעילותה ביבשת אמריקה ובישראל. לאחר שב-2015 וב-2016 רשמה החברה ירידה בהכנסות, בשנת 2017 צמחו הכנסותיה ב-30.8% והסתכמו ב-39.0 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Orbit , אורביט