השוק הביטחוני מסתמן כשוק יעד אסטרטגי של ננו-דיימנשן

27 אוגוסט, 2018

מספר שבועות לאחר שקיבלה אישור ספק מורשה של ממשלת ארצות הברית, החברה דיווחה הבוקר על מכירת שתי מדפסות לשני חילות של הצבא האמריקני

חברת ננו דיימנשן (Nano-Dimension) מנס ציונה מרחיבה את מעגל לקוחותיה בשוק הביטחוני בארצות הברית, שמסתמן כשוק יעד אסטרטגי עבור מדפסת התלת-מימד שפיתחה החברה להדפסת מעגלים מודפסים (PCB).

החברה דיווחה היום על מכירה של שתי מדפסות לשני חילות שונים של כוחות הביטחון האמריקניים. שתי עסקאות המכירה, שבוצעו באמצעות שני המפיצות של החברה בארצות הברית, Trimech Solutions ו- Fathom, מגיעות מספר שבועות לאחר שננו-דיימנשן קיבלה אישור ספק מורשה של ממשלת ארצות הברית (קוד CAGE ), אשר מתיר לה לעשות עסקים עם חברות ממשלתיות וביטחוניות בארצות הברית.

אישור זה למעשה פותח בפני ננו-דיימנשן את השוק הבטחוני העצום בארצות הברית והיא יכולה לבצע עסקים ישירות עם ממשלת ארצות ועם סוכנויותיה השונות, לרבות המשרד לביטחון המולדת וישויות ביטחוניות אחרות של ארצות הברית. בתחילת חודש יוני דיווחה החברה על מכירת מדפסת לחברה בטחונית אמריקנית שהינה אחת מ-10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם.

נראה כי גם המשקיעים מזהים את הפוטנציאל של השוק החדש ומנייתה של החברה מזנקת היום במסחר בבורסת תל אביב בשיעור של כ-15% לשווי שוק של 152.7 מיליון שקל.

פיתוח פנימי ובטוח בפרויקטים בעלי רגישות ביטחונית

ננו-דיימנשן החלה לפני כשנה במסחור מדפסת ה-DragonFly2020 Pro המשמשת לבנייה מהירה של אבות טיפוס רב-שכבתיים של מעגלים אלקטרוניים מודפסים. זוהי למעשה מדפסת ה-PCB המסחרית הראשונה בעולם, ובשנה האחרונה מנסה החברה לחדור עם המוצר החדש למגוון שווקים בתעשיית האלקטרוניקה.

עד כה דיווחה החברה לבורסה על מכירה של מספר דו-ספרתי של מדפסות, בין היתר למכוני מחקר, חברות אלקטרוניקה, חברות תעשייתיות וחברות בתחום הביטחוני. ננו-דיימנשן סימנה את השוק האמריקני כשוק מפתח עבור החברה, ובייחוד הסקטור הביטחוני, שבו נעשה שימוש הולך וגובר בטכנולוגיות של הדפסת תלת-מימד בתהליכי פיתוח.

מאחר שהמדפסת מאפשרת למהנדסי אלקטרוניקה לייצר סדרות קטנות של אבות טיפוס במהירות ובתוך מחלקת הפיתוח של החברה, ללא צורך להיעזר ביצרן חיצוני (מה שקרוי In-House), היא מתאימה מאוד לתעשיות הביטחוניות, שבהן תהליכי הפיתוח הינם מורכבים מאוד ובעלי רגישות ביטחונית.

ננו-דיימנשן פועלת בארצות הברית באמצעות חברת-בת שמשרדיה בקליפורניה והיא חתמה על שיתופי פעולה עם מספר מפיצים בתחום.

נשיא ננו דיימנשן ארצות הברית סיימון פריד אמר כי החברה ממשיכה לחזק את הפוזיציה שלה בשוק בארצות הברית בכלל, ובשוק הביטחון האמריקני בפרט. "מכירות אלו, ללקוחות מובילים, ממחישות את האטרקטיביות של הפתרון שלנו בתחום ה- additive manufacturing. היכולת ליצור אבות טיפוס פונקציונאליים-אלקטרוניים במהירות ובאופן בטוח מהווה גורם מכריע המגדיל את אימוץ הפתרון שלנו בשוק הביטחוני בארצות הברית, שוק המוערך במיליארדי דולרים.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: ננו-דיימנשן