האמברגו האמריקני הוביל להפסד של 1.1 מיליארד דולר ל-ZTE

2 ספטמבר, 2018

החברה הסינית סגרה את המחצית הראשונה עם הפסד עתק בעקבות האמברגו האמריקני בחודשים האחרונים. גם לאחר הסרת האמברגו כעת, מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין צפויה להכביד על פעילותה בתחום ציוד התקשורת

חברת ZTE הסינית, שעמדה בחודשים האחרונים במוקד מלחמת הסחר המסלימה בין ארצות הברית לסין, דיווחה על תוצאותיה הכספיות במחצית הראשונה ב-2018. כמצופה, החב רשמה במחצית הראשונה הפסד עתק, בעיקר כתואצה האמברגו שהטיל הממשל בארצות הברית על החברה בחודש אפריל וגרם לשיתוק פעילותה בארצות הברית למשך מספר חודשים.

הכנסותיה של ZTE, המייצרת ציוד לרשתות תקשורת וסמרטפונים, ירדו במחצית הראשונה של 2018 ל-5.6 מיליארד דולר, וזאת לעומת 7.8 מיליארד דולר, ובשורה התחתונה רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליארד דולר. מלבד הירידה החדה בהכנסות, גורם נוסף שהכביד על שורת הרווח היה הקנס בגובה של 1.4 מיליארד דולר שהתחייבה החברה לשלם לממשל האמריקני במסגרת הסכם הפשרה שנחתם לאחרונה מול הממשל ומתיר לה לחזור ולעשות עסקים עם חברות אמריקניות.

כזכור, בחודש אפריל הטיל הממשל האמריקני איסור על חברות אמריקניות למכור רכיבים אלקטרוניים ל-ZTE, וזאת לאחר שיצרנית התקשורת הסינית מכרה לאיראן ולצפון קוריאה ציוד תקשורת תוך הפרה של האמברגו הבינלאומי כנגד שתי המדינות. ב-ZTE הצהירו באחרונה כי כעת, לאחר הסרת האמברגו, פעילות החברה חזרה לנורמה, אך ציינו בדו"ח הנוכחי כי נזקי האמברגו צפויים לגרוע כמיליארד יואן (150 מיליון דולר) מהרווחים של הרבעון הנוכחי.

ואולם, גם לאחר הסכם הפשרה עם הממשל האמריקני, נראה כי התנאים הגיאו-פוליטיים בין ארצות הברית ובנות בריתה לבין סין צפויים להכביד על פעילותה העסקית של ZTE וחברות סיניות אחרות. לפני כשבועיים הוציאה ממשלת אוסטרליה הוראה שלמעשה תמנע משני יצרניות ציוד התקשורת הסיניות המובילות, וואווי (Huawei) ו-ZTE, מלהשתתף בתוכנית הממשלתית לשדרוג תשתיות התקשורת במדינה לדור החמישי (5G), וזאת מטעמים של "ביטחון לאומי".

מוקדם יותר החודש חתם נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ על סעיף בתקציב הביטחון שאוסר הלכה למעשה על רשויות ממשלתיות וקבלניות משנה מלהשתמש בציוד תקשורת של וואווי ו-ZTE, וכעת מפעיל הממשל בארצות הברית לחץ על קנדה לנקוט בצעדים דומים. הצעדים הללו, לפי שעה, אינם חלים על עסקי הסמרטפונים של ZTE, אך יכבידו מאוד על פעילותה בתחום ציוד התקשורת.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , טאבלט וסמארטפון , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: ZTE