המטרה של ניסטק, הקמת "רמת הסיליקון" בגולן

12 ספטמבר, 2018

קבוצת ניסטק מתכננת להשקיע 25 מיליון שקל בהקמת מרכז שירותים וייצור עבור חברות סטארט-אפ, שיפעל מהעיר קצרין שבגולן. בשנתיים האחרונות הקבוצה השקיעה 18 מיליון שקל ברכש ציוד ייצור חדש

בתמונה למעלה: החזית הדרומית של מפעל ניסטק החדש שיוקם באזור תעשייה קצרין. תכנון: פופר אדריכלים

קבוצת ניסטק (Nistec) השלימה את שלב התכנון של מתקן ייצור ותכנון אלקטרוני חדש שאותו היא מתכננת להקים בשנתיים הקרובות באזור התעשייה קצרין שבגולן, בהשקעה כוללת של כ-25 מיליון שקל. המנכ"ל והבעלים של קבוצת ניסטק, יצחק ניסן, סיפר ל-Techtime שהרעיון הפעם הוא לחרוג ממתכונת רגילה של הרחבת נמפעל הייצור הפועל היום בקצרין. "החלום שלנו הוא להקים בקצרין את רמת הסיליקון".

בנוסף למפעל הייצור וההרכבות שימוקם במבנה הזה, הוא יכלול קומת מעבדות שבה יקבלו חברות סטארט-אפ את כל השירותים הנדרשים לפיתוח וייצור מהיר של מוצרים חדשים. החל משלב התכנון של המעגל המודפס וכלה בייצור. "בקומת הגלריה אנחנו גם נקים מרכז מבקרים, שיאפשר להציג בפני הקהל והמבקרים את כל התהליכים של ייצור אלקטרוני מתקדם".

910 עובדים ותוכניות התרחבות

להערכתו, המרחק לא מהווה בעיה המרתיעה חברות סטארט-אפ. "כיום יש לנו כ-40 לקוחות המגיעים לקצרין מכל רחבי הארץ, וכאשר יושלמו המחלפים החדשים באזור יקנעם, הנסיעה ממרכז הארץ לרמת הגולן תהיה מהירה מאוד". לדבריו, "הלקוחות שיגיעו למתקן החדש ויתחילו לעבוד מהצפון, יוכלו להפוך את רמת הגולן כולה לרמת הסיליקון הישראלית". קבוצת ניסטק פועלת כיום באמצעות לשכת תכנון ושלושה מפעלי ייצור בפתח-תקווה, מעלות וקצרין, ומעסיקה כ-520 עובדים, בנוסף לכ-390 עובדים נוספים במסגרת החברה הבת אלטק.

מנכ"ל קבוצת ניסטק יצחק ניסן
מנכ"ל קבוצת ניסטק יצחק ניסן

השקעה מאסיבית בציוד ייצור

בשנתיים האחרונות הקבוצה מבצעת השקעות רבות בתשתית. לאחרונה היא רכשה שלוש מכונות השמת רכיבים מתוצרת סמסונג, שתיים מתוכן הן מסוג Chip Shooter דו-ראשיים להרכבות מהירות. בנוסף, החברה רכשה מכונה חדשה למריחת משחת הלחמה (Printer) מתוצרת חברת DEK הבריטית, ותנור הלחמה מתוצרת Heller (ארה"ב). כל המכונות מצוידות גם במזינים (פידרים חכמים) המאפשרים הרכבת רכיבים אלקטרונים זעירים במיוחד בדיוק של ± 50µ. המכונות יותקנו ויכנסו לפעילות מלאה עד סוף שנת 2018 בקווי הייצור במפעלי ניסטק בצפון הארץ: ניסטק צפון במעלות וניסטק גולן בקצרין.

בסך הכל, בשנתיים האחרונות הקבוצה רכשה ציוד ייצור בהיקף כולל של כ-18 מיליון שקל. לדברי יצחק ניסן, נפח הייצור של הקבוצה צמח בכ-30% במהלך השנה האחרונה. "הקבוצה מספקת כיום שירות לכ-400 חברות שונות. חלק מהלקוחות נמצאים בצמיחה, ואנחנו צריכים לספק להם מענה באמצעות הצטיידות מתאימה. אנחנו נמשיך ונשדרג את היכולות במפעלים כדי לתמוך בלקוחות, ולסייע להם לספק מוצרים באיכות גבוהה ובמהירות הנדרשת ללקוחותיהם בעולם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: NISTEC , ייצור , ניסטק